Govoreći o neverovatnim performansama kineskih fabrika, niskim troškovima rada i čak kineskoj zaveri protiv globalne ekonomije - sve to izaziva interesovanje za robu iz Kine i istovremeno stvara mitove među običnim ljudima koji zaista teško veruju u visok kvalitet po niskoj ceni.

Zašto je kineska odeća još uvek popularna? Suočimo se s tim: oko 50% robe u svetu se proizvodi u Kini. Mnogi evropski i američki brendovi imaju ugovore sa kineskim fabrikama, jer su profitabilne. Odeću možete kupiti u Italiji ili SAD-u i videti isti natpis “made in China” na etiketi.

Mit 1. Sva kineska odeća je falsifikat originala

Kao što su "Versache" ili "Cucci". Mnoge devojke se plaše da naiđu na kopiju poznatog brenda, tako da izbegavaju kinesku odeću. Ali beskrupulozni prodavci mogu se naći svuda, bez obzira na zemlju porekla kopije. Pitanje je da li, budući da ovaj fenomen još nije iskorenjen, potražnja opravdava troškove i rizike prevaranata. Ipak, obično se ponuda jeftine kopije ne pojavljuje baš tako, već nakon odgovarajućeg upita za pretraživanje. U Kini, mnogi lokalni originalni dizajneri ne kopiraju druge brendove i samostalno osvajaju piste svojim originalnim idejama. Inspiraciju crpe iz svetskih trendova.

Mit 2. Kineska odeća zaostaje za globalnim modnim trendovima

Ovaj stereotip je nastao zahvaljujući tržištu odeće, koje je bilo posebno popularno pre 20 godina. Kada je granica otvorena za stranu robu, kineske stvari ulile su se u mnoge zemlje i uspostavile se kao pristupačna odeća. U stvarnosti, moderna odeća iz Kine je otišla daleko napred i više nema nikakve veze sa trendovima iz 2000-ih. Lokalni dizajneri su svesni trendova i lako ih implementiraju.

Mit 3. Kineska odeća izgleda jeftino

Ponovo, predrasude zasnovane na iskustvu prohujalih dana! Predmeti koji su kupljeni 90-ih godina prošlog veka napravljeni su korišćenjem tadašnjih tehnologija, koje su od tada daleko napredovale. U Kini, širok izbor tkanina - od svile do mikrovlakana, kao i bogato iskustvo u obradi ovih materijala. Tekstilni proizvodi odgovaraju poslednjim trendovima, a majstori su upoznati sa tradicijom kvaliteta i savremenim pristupom trendovima. Jeftina odeća može tražiti više razloga koji nisu vezani za njegovo poreklo. Kvalitet materijala, tačnost izvršenja, pa čak i poštovanje trenutnih trendova - to utiče na subjektivnu procenu troškova odeće.

Mit 4. Nemoguće je kupiti kinesku odeću online

Ovaj mit je rođen iz razlika među Evropljana i Azijata. Zaista, žene na Istoku imaju tendenciju da budu vitkije nego na Zapadu. I dimenzionalna mreža kineske odeće je često fokusirana na lokalne kupce. Ali u većini slučajeva, prodavac obezbeđuje detaljna merenja odeće, tako da svako može da se uveri da naručuje pravu stvar. Što se tiče stilova i modela koji se navodno ne uklapaju, krivica je naivnost. Na primer, žena naručuje prikladnu haljinu koja se savršeno uklapa u model na slici, ne uzimajući u obzir izgled svog tela.

Mit 5. Kineska odeća može biti opasna po zdravlje

Čuvši negde da određene boje i nečistoće u tkaninama mogu uticati na zdravlje, ljudi često počinju da ih traže u svemu što ih okružuje. Nikl u nitnama i drugim dodacima, svetlo obojene tkanine - sve sada izgleda opasno. Brzi zaključci da je odeća iz Kine jeftina samo zato što se ne poštuju sigurnosni standardi, verovatno su nastali iz straha, koji, kao što znate, ima velike oči. Verovatnoća da će, na primer, nikl iz nitnica na vašoj jakni prodreti kroz kožu u vašu krv, izgleda kao neosnovana užasna priča. Vodite se zdravim razumom: alergije i individualne reakcije su moguće na materijale iz bilo koje zemlje i praktično je nemoguće predvideti ih.

Odeća iz Kine, kao i iz bilo koje druge zemlje, je različita: loša, dobra, zastarela i moderna, prikladna i ne. Nije neophodno da se utvrđuje u kojoj je zemlji stvar napravljena, već da se obrati pažnja na stvarno važne parametre: relevantnost modela, kvalitet tkanine i preciznost prilikom šivenja.

Izvor: Ženskimagazin.rs