Svež vazduh na velikoj nadmorskoj visini, po čitav dan proveden napolju, sati vežbanja, provod sa društvom ili romantični momenti sa dečkom u drvenim kućicama okruženim jelama prekrivenim snegom. Da li vam treba još neki razlog da ove zime ni slučajno ne propustite skijanje? Evo ga, za svaki slučaj: ne samo da ćete se sa skijanja vratiti mršaviji i zdraviji, već će reč “stres” još dugo po povratku biti izvan vašeg rečnika.

Evo pet izgovora koje možete da ipričate svakom, bilo da želite da se opravdate ili da ubedite tu osobu da pođe sa vama!

1. Skijanje vam pomaže da sagorite kalorije i smršate

Zavisno od toga koliko ćete truda utrošiti, skijanje sagoreva između 350 i 650 kalorija za sat vremena. To znači da čak iako se odlučite za opuštenu varijantu koja podrazumeva nekoliko sati skijanja i ostatak vremena provedenog u lenčarenju, opet ćete izgubiti mnogo više kalorija nego da ste ostali kod kuće. Ako nemate nameru da smršate, onda posmatrajte stvari na ovaj način: moćićete slobodno da uživate u ogromnim porcijama ukusne planinske hrane, bez griže savesti.

2. Skijanje čini da vaš stomak bude ravan

Iako skijanje aktivira celo telo, nekoliko grupa mišića je naročito angažovano tokom hitrog spuštanja niz padine. U pitanju su stomak i donji deo tela. Dakle, počnite sa pripremama za bikini još tokom zime, tako što ćete tokom sedam dana skijanja zategnuti stomak, unutrašnje butine, kukove i guzu, a po povratku kući samo nastaviti da održavate ove rezultate uobičajenim načinom vežbanja.

3. Skijanje popravlja balans i koordinaciju

Bolji balans popraviće vaše držanje čitavog tela. A već znamo da pravilno držanje čini da izgledate više, mršavije i snažnije!

4. Skijanje smanjuje depresiju

Svi ti slalomi će ubrzati vašu cirkulaciju, učiniti da se osetite energičnije, budnije i spremnije na izazove. Kao i svaka druga fizička aktivnost, skijanje podstiče proizvodnju endorfina, prirodne supstance koja vam pruža osećaj zadovoljstva! Osim toga, ski odmor vam može pomoći da se opusite na mnogo više načina: tu su idilični planinski prizor, svež vazduh, zadovoljstvo postizanjem dobrih rezultata na stazi, osećaj jedinstva sa prirodom. Sve su to elementi koji će vas osloboditi od stresa.

5. Skijanje popravlja imunitet

Fizički napor koji se ulaže tokom skijanja podstiče vaš imuni sistem. Istraživanje je pokazalo da tokom umerenog vežbanja imune ćelije cirkulišu kroz telo brže i sposobnije su da suprotstave bakterijama i virusima. S obzirom na to da se ski sezona poklapa sa sezonom gripa, neka to bude vaš kec u rukavu za borbu protiv prehlade! Naravno, nema potrebe da posebno naglašavamo razliku između čistog planinskog i zagušljivog klimatizovanog vazduha iz teretane!