Od kako se u domaćim fitnes centrima pojavio zumba fitnes, program vežbi inspirisan latino ritmovima i egzotičnim plesovima, u sale su pohrlili čak i oni koji trening ne vole da vide ni na televiziji. Razlog za to leži u trečoj reči koja čini potpuni naziv ove vrste fitnesa - party. Dakle, vi se zabavljate uz salsu ili regeton, baš kao da ste izašli u grad sa prijateljima, a istovremeno, a da toga niste ni svesni, vežbate i zatežete mišiće.

Ovo međutim nije jedina opcija za one koji žele da izbegnu tegove i trbušnjake. Rešenje broj dva je ples! „Plesom skidamo kilograme, zatežemo telo, postajemo vitkiji, psihofizicki smo spremniji, dobijamo novo samopouzdanje i motivaciju za svakodnevne obaveze, sportski se osećamo, vedrije razmišljamo, u boljoj smo formi“, objašnjava Dragan Pejić, diplomirani koreograf za standardne i latino plesove. Tu se ipak ne završava niz prednosti koje donosi bavljenje plesom. Razvijajući koordinaciju pokreta i zatežući mišiće, vi se odlično provodite uz dobru muziku. Pitali smo domaće koreografe i plesače koje sve koristi nose koraci u kojima su oni profesionalci, a vi odaberite ritam koji vam se najviše dopada i počnite sa oblikovanjem svoje figure za leto koje je skoro već tu.

Za vitke noge - tango argentino

Za plesače tanga ovo je više od plesa, to je način poimanja života. Za vas može biti prilika da se odlično provedete plešući uz senzualne ritmove Argentine i izvajate butine i listove. O tangu piše Dragan Pejić iz plesne škole Milonguero.

Šta da očekujete: Čas počinje zagrevanjem vratnih mišića, mišića ruku, leđa, mišića nogu (butnih, zadnje i prednje lože, listova) uz razgibavanje svih zglobova šake, ruku, kukova, kolena, skočnih i ostalih zglobova, a završava se istezanjem tela. Zatim se prelazi na plesanje. Koraci ne bi trebalo da se uče napamet, već da budu vođeni, instinktivno, inspirisani muzikom. Konvencionalan način učenja tanga podrazumeva učenje elemenata, figura i celih koreografija, dok najnaprednija metoda poznaje samo kretanje i idejne forme, a nikako pamćenje figura i koreografija. Muzika daje impuls kretanju i ideju za njegov nastavak.

Prednosti: Tango je fizički manje zahtevan ples, ali se energija mnogo više troši na rad mozga i emocije, tako da je ukupni utrošak energije za jedan čas gotovo 400 kalorija. Plešući tango najviše angažujemo mišiće nogu (listove i butine) i manje mišiće gornjih delova tela. Redovnim vežbanjem na ovaj način popravlja se držanje tela, samopouzdanje, koordinacija pokreta, sklad duha i tela, vežba se koncentracija, razvijaju emocije i maštovitost. Povrede su veoma retke, pa se zato tango preporučuje svima, bez obzira na godine.

Za pravu kičmu - engleski valcer

Standardni plesovi mogu vas vratiti u romantično vreme balskih dvorana krajem XIX veka, a uvežbavanje ovih koraka, osim što će zategnuti vaše noge, pomoći će vam i da popravite držanje. O valceru, takođe, piše Dragan Pejić.

Šta da očekujete: Čas počinje zagrevanjem: vratnih mišića, mišića ruku, leđa, mišića nogu (butnih, zadnje i prednje lože, listova) uz razgibavanje zglobova šake, ruku, kukova, kolena, skočnih i ostalih zglobova. Nakon toga pokaže se novi korak (početnicima), a jačoj grupi cela koreografija i uvežbava do kraja časa tj. do istezanja tela poslednja 2-3 minuta. Pravilan položaj za igranje valcera sastoji se od sastavljenih prstiju i peta, kolena malo spuštenih napred, uvučenog stomaka, podignutih prsa, spuštenih ramena i sastavljenih lopatica. Glava je za 1/8 kruga zakrenuta nalevo, kičma potpuno prava.

Prednosti: Dok plešemo vežbamo sve mišiće, a najviše treniramo mišiće nogu i leđne mišiće forsirajući ispravljenu kičmu. Testovi su pokazali da se tokom dva minuta igranja standardnih plesova potroši 15 kalorija, što znači da se za jedan čas može potrošiti i više od 400 kalorija. Plesanje valcera poboljšava opštu kondiciju i držanje tela, jača optimizam, koordinaciju pokreta, razvija emocije i poboljšava koncentraciju. Posle časa idete kući veseli, puni energije, znajući da ste naučili nešto što ćete primenjivati ceo život. Na nekim od časova uči se plesni bonton, koji služi lepom ponašanju polaznika u plesnim dvoranama.

Za seksi struk – orijentalni plesovi

Profesionalne plesačice imaju običaj da kažu da svakoj ženi žele susret sa orijentalnim plesom, a svakom muškarcu susret sa ženom koja se bavi njime! O ovoj veštini piše Aleksandra Gruden, profesor i koreograf orijentalnog plesa iz škole Neđma.

Šta da očekujete: Svaki čas počinje improvizovanom koreografijom uz veselu pesmu. Odmah se radi na raspoloženju i opuštanju. Koreografija se nikada ne uči napamet, objašnjava se samo tehnika i suština pokreta, a onda sve prepušta improvizaciji. Sve vreme se insistira na pogledu, mimici i komunikaciji, jer „hladan“ ples kao da ne postoji. Inspiracija za koreografiju je obično neka rečenica poput „Sami ste ispred ogledala i zamišljate da ste Šeherezada“ ili „Imate šest godina i ništa vas nije blam jer znate da ste najslađi na svetu“, koja treba da nas natera da improvizujemo pokrete u određenom stilu.

Prednosti: Tokom plesa uključeni su svi mišići, a u centru pažnje su stomak, struk i kukovi. Trbušne plesačice imaju lepo nacrtane stomake, okrugle u sredini jer smatraju da kamen-tvrdi stomaci nisu nimalo ženstveni. Vrsta pokreta pod nazivom Shimmy je fantastična masaža protiv celulita, a pokreti talasanja masiraju i unutrašnje organe. Zato se ovaj ples preporučuje trudnicama i ženama posle trudnoće za brzi oporavak. Vežba se i opšta kondicija jer ova vrsta plesa može biti fizički vrlo zahtevna, iako tako ne izgleda. Plesanjem se može potrošiti i do 500 kalorija, mada ova reč u suštini ne postoji u rečniku orijentalnog plesa jer se kilaža smatra nevažnom! Ono što je sigurno jeste da ples fantastično utiče na fizički izgled jer pre svega budi u ženama želju da se bave sobom. Ples je bezbedan i zdrav, poštuje prirodu žene, pomaže joj da uživa u svojoj ženstvenosti. Kroz ples učimo koliko smo bogate, moćne i opasni igrači.

Za kardio trening - salsa

Naziv „salsa“ potiče od španske reči koja označava ljuti, začinjeni sos, što u velikoj meri opisuje karakter ovog plesa, a i muzika i pokreti predstavljaju miks senzualnih i zavodljivih ritmova i tonova. O salsi piše plesni par Jelena Lazarević i Vladimir Šukurović, iz škole Salsa Primera.

Šta da očekujete: Svaki čas salse počinje desetominutnim zagrevanjem, kojim se telo i razgibava i razvija se koordinacija pokreta. Posle toga sledi salsa suelta (solo plesanje) u brzom ritmu, pa plesanje u paru, uče se figure, ponavljaju naučene figure i čas se obično završava uz najveseliji deo - ruedu de casino.

Prednosti: Salsa je zabavan oblik vežbanja. Pola sata plesanja salse sagoreće čak 200-400 kalorija, što je ekvivalent vožnji bicikla, plivanju ili brzom hodanju. Salsa poboljšava rad srca, pomaže sagorevanju kalorija, oblikuje mišiće i pomaže u gubitku težine. Zbog svojih jedinstvenih pokreta, ojačaćete telo i oblikovati kukove, listove, butine, ramena i ruke. Časovi salse i plesanje na žurkama će vas dobro oznojiti, a uživaćete u svakoj minuti. Plesanje salse je i odličan način za oslobađanje od stresa. Kad započne čas salse, svi dnevni problemi izblede i prepuštate se zabavi i relaksaciji. Časovi salse su odlično mesto za sticanje novih prijateljstava, podstiču se druženja, zajednički izlasci, a često i zajednička putovanja. Uz sve to, zajedničko napredovanje u plesu podstiče samopouzdanje, sigurnost, kreativnost.

Za vitko telo - džez balet

Energični i slobodni pokreti bokovima uz džez muziku povećaće vam gracioznost i izvajati telo. O ovoj vrsti plesa piše Olja Matković, koreograf i predsednik kluba Dance Plus.

Šta da očekujete: Danas postoji više stilova džez baleta - fanki, pop, brodvejski stil… - a za sve njih su tipični izuzetna dinamika igre i oštri pokreti. Iako je u osnovi slobodniji od klasičnih baletskih formi, neophodno je savladati elementarnu tehniku i pokrete pa su zato plesači podeljeni po nivoima znanja. Svaki čas počinje vežbama zagrevanja koje uključuju celo telo i pripremaju ga za igru. To u osnovi nije kondicioni trening, već je akcenat na ekstenzijama svih mišića. Sledi deo časa u kojem se uče koraci i plesna tehnika i završni kada se uči koreografija.

Prednosti: Raznovrsnost pokreta, ali i muzičkih podloga čine ovu vrstu plesa sve zanimljivijom velikom broju devojaka, a posebno onih koje već imaju neko plesno iskustvo (baletsko ili gimnastičko). Važno je istaći da, iako je celo telo uvek u pokretu, akcenat je na pravilnom držanju i gracioznosti. Redovnim vežbanjem mišići se zatežu i izdužuju, pa je telo vrlo lepo oblikovano. Ne postoji mogućnost dobijanja teških, tvrdih i nabildovanih mišića.