Suva koža

Šta treba jestiNajvažnije je da unosite puno tečnosti, pre svega prirodnu vodu, a onda i posredstvom voća i povrća. Posebno je dobro jesti južno voće, jer je bogato i vitaminom C. Namirnice bogate vitaminom A i beta karotenom takođe su korisne, jer je ovaj vitamin odgovoran za epitelizaciju kože i sluzokože. Savetuje se unos omega 3 masnih kiselina iz ribe i ulja, a dobro je jesti posno meso i jaja u kombinaciji sa namirnicama bogatim vitaminima B grupe kojih ima u zelenom povrću.

Izbegavajte: Hranu koja ima dehidrirajući efekat, a tu spadaju kafa i svi gazirani napici. Jela koja se sporije vare u organizmu su takode nepoželjna. To su pre svega pržena i pohovana jela, dimljena i sušena mesa i mesne prerađevine

Akne

Šta treba jesti: Dugo se smatralo da akne nastaju zbog povećanog unosa masne hrane, naročito mlečnih proizvoda i čokolade. Pretpostavljalo se takođe da akne nastaju i zato što postoji deficit vitamina A ili cinka. Akne, međutim, nastaju usled hormonskih promena u organizmu. Namirnice koje mogu ublažiti ovaj problem su one bogate cinkom, poput badema i ostriga, kao i povrće - šargarepa i spanac.

Izbegavajte: Osobe koje imaju akne najcešce imaju i seboreičnu kožu što znaci pojačano lučenje lojnih žlezda. Takvim osobama savetuje se da izbegavaju masnu i začinjenu hranu. Ako su akne jako izražene i konstantno se ispoljavaju, treba potražiti savet dermatologa.

Osip na koži

Šta treba jesti: Ako se pojavi osip na koži, najvažnije je otići lekaru i proveriti sa stručnjakom šta je u pitanju. Hrana koja uz terapiju može da pomogne je ona koja ima antiinflamatorno dejstvo i koja može da deluje umirujučće na kožu. To podrazumeva crni i beli luk, đumbir, ribu. Krastavac je takođe vrlo korisna namirnica za ovaj problem koju bi trebalo redovno unositi.

Izbegavajte: Reakcije na hranu mogu biti individualne, ali ono što bi uopšteno trebalo izbegavati u ovom slučaju jeste hrana bogata zasićenim mastima, začinjena jela i alkohol. Osip mogu pojačati i kikiriki i indijski orah.

Naduvene oči

Šta treba jesti: Ovaj problem se javlja ako se u telu zadržava previše vode, pa je zato korisno jesti namirnice koje deluju kao prirodni dijuretici. Špargle i peršun deluju tako da mogu da smanje nadutost, a uopšte se preporučuje uzimanje hrane koja se lako vari. Trik za brzo smanjivanje otoka mogu biti obloge od vate natopljene hladnim čajem ili kolutova krastavca.

Izbegavajte: Nepoželjne namirnice u ishrani su i razne grickalice ili brza hrana, koje sadrže veliku količinu soli. Takve namirnice često izazivaju otoke, a neke mogu izazvati i osip ili alergijske reakcije. 

Treba znati

# Koža čoveka je njegov najveci organ koji ima zaštitnu funkciju. Ujedno, koža je i organ u kome pod dejstvom sunceve svetlosti dolazi do stvaranja vitamina D. Koža, takode, predstavlja i rezervoar provitamina vitamina D koji će se po potrebi aktivirati u vitamin D u roku 2-3 dana pri optimalnoj temperaturi tela. Suncanje je vrlo korisno jer se u koži stvara vitamin D, ali izloženost je dozvoljena samo u određenim delovima dana, kako ne bi došlo do štetnog delovanja UV zraka na kožu. Ako volite sunčanje, trebalo bi da unosite dosta tečnosti i vitamine A, C, E, beta karoten koji imaju antioksidantnu ulogu u organizmu.

# Tokom leta, naročito, treba voditi računa o raznim infekcijama koje mogu imati negativan uticaj i na kožu. Treba izbegavati kupovinu hrane na kioscima i strogo voditi računa o higijeni ruku, ako jedete napolju. Prirodan antibiotik koji može da spreči razvijanje parazita u crevima je beli luk, koji se može unositi i pilulama, ukoliko želite da izbegnete prirodni zbog neprijatnih mirisa.

# Konzervisane proizvode uvek treba izbegavati, jer oni sadrže dosta soli, fosfata i drugih aditiva koji su nekada čak i nepoznati.

Zamena hrane

Voda umesto energetskih pića
U vodu možete dodati nekoliko kapi limuna, tek toliko da bi dobila ukus, ili možete napraviti voćni čaj bez šećera.

Crna čokolada umesto mlečne
Mnogo je zdravija jer je bogata antioksidansima koji su dobri za vaš organizam uopšte, a samim tim i za kožu.

Crno vino umesto koktela
Umereno konzumiranje vina je zdravo za organizam, pa ukoliko već želite da popijete nešto od alkoholnih pića, najbolje je odlučiti se za njega.

Zapamtite...

Vitamin C je veoma koristan jer učestvuje u sintezi kolagena i tako obezbeđuje čvrstinu krvnih sudova, zato što češće unosite hranu koja sadrži ovaj vitamin.