Koliko treba pričekati posle obroka pre nego što se krenete baviti nekim telesnim aktivnostima? Evo što kažu nutricionisti.

Ne treba trenirati odmah nakon obroka

,,Kako bi efekat na treningu bio maksimalan, nužno je prethodno jesti", govori nutricionistkinkja Melisa Rifkin. ,,Međutim, sve zvisi od vrste obroka kao i obimu treninga ili posla koji ćete obavljati."

Postoji nekoliko uobičajenih pravila kojih se treba pridržavati. Što je obrok veći ili "teži", to će više vremena morati proći pre telesne aktivnosti. Teški obroci pre treninga mogu stvoriti nelagodu, nadutost ili grčeve, i neće rezultirati optimalnim učinkom. Preporučuje se da se 30 do 45 minuta pre treninga pojede hrana s niskim sadržajem vlakana. Ovi lako probavljivi ugljenihidrati brzo će se razgraditi i pretvoriti u energiju koju će telo koristiti tokom treninga.

Za aktivnosti u kojima je potrebna velika izdržljivost, poput trčanja ili plivanja, biće nužno sakupiti i više energije. Najefektnija je mešavina ugljenih hidrata i proteina dva do tri sata pre treninga.

Koliku pauzu napraviti?

Kada su u pitanju, na primer, maratoni, takmičari bi pre trčanja trebali pojesti obroke sa velikom količinom ugljenih hidrata. Neki nutricionisti preporučuju i punjenje organizma ugljenim hidratima dva do tri dana pre samog maratona.

Prilikom telesnih aktivnosti koje traju duže, poput maratona, telo koristi i troši uskladištene ugljene hidrate i masti kao izvor energije. Kada nema ugljenih hidrata dostupnih u krvotoku, telo troši zalihe glikogena iz mišića i jetre. Kada se glikogen potroši, telo počinje posustajati.

Najvažnije je da na teške treninge izdržljivosti ne odlazite gladni. Mnogo je bolje pojesti i običnu bananu, nego ne pojesti ništa. Takođe, pre treninga treba izbegavati hranu s velikim učinkom masti.