Dijeta koja se najviše pretražuje na internetu zove se ''sirtfood'' dijeta. To je novi i neobičan režim ishrane koji dopušta konzumaciju mnogih ''grešnih'' namirnica i koji je po interesovanju potukao sve dijete.

Možete li verovati da postoji režim ishrane koji ne samo da dopušta nego i potiče konzumaciju čokolade, crvenog vina i crne kafe? Ako ste ljubitelji tih namirnica, onda će vam se svideti tzv. sirtfood dijeta s kojom je britanska pevačica Adel smšala neverovatnih 45 kilograma.

Osmislili su je i testirali nutricionisti Aidan Goggins i Glen Matten, koji su sve detalje o novom režimu ishrane prezentovali u knjizi "The Sirtfood Diet: The revolutionary plan for health and weight loss".

Dijeta se bazira na konzumaciji hrane koja potiče nastajanje skupine enzima pod nazivom sirtuin. Istraživanja su pokazala da oni drže metabolizam pod kontrolom i ubrzavaju sagorevanje kalorija, a uz to regulišu razne upalne procese u telu i štite stanice tela.

PRIMERI NAMIRNICA KOJE AKTIVIRAJU SIRTUIN

Piće - zeleni čaj, nezaslađena crna kafa, crveno vino (posebno pinot noir).

Voće i povrće - citrusi, jabuka, borovnica, celer, kelj, crveni luk, rukola.

Začini - peršin, kurkuma.

Druge namirnice - tamna čokolada sa minimalno 75 posto kakaa, orasi, maslinovo ulje, heljda, losos.

Prema SIRTFOOD dijeti: Recept za finu piletinu uz koju se kilogrami tope

OSNOVNA PRAVILA DIJETE

Sprovodi se po nedeljnom rasporedu i bazira se na restriktivnom unosu kalorija.

1. Prva tri dana u organizam se unosi 1000 kalorija dnevno konzumiranjem 3 smoothieja i 1 obroka napravljenog od namirnica sa spiska dopuštene hrane.

2. Od četvrtog do sedmog dana unosi se 1500 kalorija dnevno konzumiranjem 2 smoothieja i 2 obroka.

REZULTATI

Goggins i Matten dijetu su testirali isključivo na ispitanicima koji redovno tj. svakodnevno treniraju. Svi ispitanici u proseku su izgubili 3 kilograma u 7 dana.

Nutricionisti naglašavaju kako je ovo pre svega režim ishrane, a ne drastična dijeta za nezdravi gubitak kilograma. Cilj ishrane je osnažiti metabolizam i imuni sastav te poboljšati opšte zdravstveno stanje, koje će uz obaveznu fizičku aktivnost uroditi i gubitkom viška kilograma. Konsultujte se sa lekarom pre nego šte krenete na taj režim ishrane.

SAVET PLUS: Ako želite smršati, ne morate nužno pratiti određenu dijetu, nego možete i sami eksperimentisati sa zdravom ishranom.