Vežbanje vas može veoma opteretiti ukoliko niste maksimalno motivisani za njega, što je veoma teško ukoliko se profesionalno ne bavite nekim sportom. Još jedna okolnost koja dodatno otežava održavanje motivacije za trening jeste hladno vreme i zima koja nam dolazi. Ukoliko želite da vežbate ali često za to nemate inspiracije ili brzo odustajete, sledite savete koje ćemo vam dati u nastavku teksta i za kratko vreme vaša motivacija će se vratiti, i imaćete najveću želju za treniranjem ikada.

1. Pronađite uzora

Sigurne smo da vam na društvenim mrežama često iskaču razni profili o fitnesu, profesionalnih trenera koji imaju izvajano telo, kao i sportista. Te slike mogu na dva načina da utiču na vas: pozitivno i negativno, odnosno da vas motivišu da radite na sebi i izgledate poput njih ili da vas odvedu u stanje depresije i očaja jer nemate figuru kakvu želite. Izbor je na vama! Kada vaše telo nije u skladu sa vašim željama i očekivanjem dolazi i do nedostatka samopouzdanja. Kako biste se izvukli iz začaranog kruga depresije okružite se ljudima koji se bave sportom i zapratite neku fitnes instruktorku koja ima figuru koju želite i vi. U početku takvo okruženje kod vas stvoriće pritisak i javiće vam se želja da i vi uradite nešto dobro za svoje telo i izgled. Tako motivacija počinje da se podiže. 

2. Postavite cilj

Kako ste pred očima stvorile sliku vaše buduće idealne figure, red je da postavite određene ciljeve na mesečnom nivou kako biste i došle do nje. Potrebno je da zacrtate cilj koji će se odnositi na vremenski period za finalnu promenu vašeg tela, na primer: "Za 4 meseca smršaću 8 kilograma". Cilj zapišite i držite na vidnom mestu kako bi vam stalno bio pred očima i kako bi vam motivacija rasla. Kada zacrtate konačan cilj podelite ga na manje ciljeve u okviru meseca: "Tokom jednog meseca smršaću dva kilograma". Veliki cilj teško je ostvariti bez podele na manje delove. Ti manji delovi čine cilj realnijim što dovodi do veće motivacije, jer zaista verujete da je moguće oslabiti dva kilograma za mesec dana, jer 2 zvuči lakše nego kada konstantno ponavljate 8.

3. Napravite plan treninga

Sledeći korak  podrazumeva da pre nego što uopšte počnete sa treningom napravite njegov detaljan plan, a to znači da ćete odrediti količinu i obim treninga za jednu nedelju. Sve o detaljnom pravljenju plana treninga možete pročitati ovde, a o redukovanju ishrahe i planiranju obroka pročitajte više ovde. Plan takođe smestite na papir ispod glavnog cilja i pročitajte ga svaki put pre treninga. Plana se morate pridržavati, a na trening gledajte kao na odlazak na posao gde nema glupih izgovora kao što su: "Napolju je hladno". 

4. Krenite u akciju

Sada, kada ste uradile sve prethodne korake krenite u akciju njihovog sprovođenja u delo, jer želja bez akcije ne donosi ništa. Na početku će vam biti teško da vežbate ali svaki početak je težak. Kako sve više budete trenirale i pritom počele da primećujete rezultate, motivacija će rasti velikom brzinom i bićete orne za vežbanje kao nikad u životu.

5. Rano ustajanje i jutarnji trening

Trening može oduzeti dosta preko potrebnog vremena ljudima koji imaju dosta obavezan. Međutim uz dobru organizaciju sve je moguće. Stručnici savetuju da je najbolji period za vežbanje jutro, pa umesto da provodite vreme razvlačeći se u krevetu, krenite na jutarnji trening. Ustanite sat i po vremena nego inače i sve ćete postići. Rano ustajanje i trening povećaće vašu energiju tokom čitavog dana, bićete srećniji i zadovoljniji. A kada ste prva smena na poslu ne ostaje vam ništa drugo nego da vežbate u večernjim terminima, što je opet bolje nego dan bez aktivnosti.

6. Uzajamna motivacija

Kako biste istrajale u ovom poduhvatu koji nije nimalo lak, u avanturu povedite i neku vama blisku osobu sa kojom ćete deliti sreću i tugu tokom procesa. Uzajamna motivacija biće neophodna.

Izvor: Mogujatosama.rs