Redovne vežbe podstiču mišiće da rastu.

Ali ne možete se samo osloniti na vežbanje, već morate pažljivo birati hranu. Konzumirajte hranu koja sadrži proteine, zdrave ugljene hidrate i masti. Takođe za izgradnju mišića neophodan vam je magnezijum, kalijum, selen, kalcijum, gvožđe i drugi vitamini.

Riba, a posebno losos, jedna je od sjajnih namirnica koja će izgraditi vaše mišiće. Losos vam može pomoći da izgradite mišiće i sagorite masti jer su jedina kombinacija omega 3 masnih kiselina, vitamina B i visokokvalitetnih proteina. Takođe sadrži magnezijum, selen, kalcijum i gvožđe koji gradi mišiće i obnavlja ih nakon treninga.

Kvinoja je jedna od idealnih namirnica za vaše mišiće jer sadrži puno proteina i malo ugljenih hidrata. Protein koji sadrži sastoji se od svih devet esencijalnih aminokiselina, a takođe sadrži vlakna, riboflavin, kalcijum, vitamin E, gvožđe, kalijum, fosfor, magnezijum, folnu kiselinu i beta-karoten.

Cimet ne sadrži gluten i holesterol, što ga čini još jednom sjajnom namirnicom za izgradnju i obnavljanje mišića. Ako ozbiljno razmišljate o izgradnji mišića, u prehranu treba da uključite mahunarke, jer su one odlični izvori proteina, ugljenih hidrata i vlakana. Proteini pomažu u izgradnji mišića i snage, vlakna su ključna za odgovor na insulin, a ugljeni hidrati obezbeđuju stabilnost i trajno snabdevanje energijom. Studija na Univerzitetu Rutgers utvrdila je da fitoekstrakti koje sadrži spanać pomaže u povećanju mišićne mase za 20 procenata. Spanać takođe sadrži kalcijum, koji pomaže u obnovi mišića i sprečava grčeve tokom treninga. Pored toga, sadrži veliki procenat gvožđa neophodnog za izgradnju mišića.

Laneno seme sadrži puno hranljivih sastojaka koji su neophodni za gubitak telesne masti i izgradnju mišića. To je jedan od najboljih izvora zdravih omega-tri esencijalnih masnih kiselina koje sprečavaju upalu u telu. Smanjenje upalnih procesa u telu je veoma važno za izgradnju mišića jer mišići uz pomoć lanenog semena posle treninga neće biti jako bolni i telo (kao i svi mišići) moći će se brže oporaviti. Laneno seme je takođe sjajan izvor vlakana (koji pruža energiju i povećava izdržljivost), a takođe je izvor proteina i aminokiselina koje su vašem telu potrebne.

Slatki krompir će postati omiljen posle vežbanja. Takođe sadrže visoki procenat ugljenih hidrata koji regenerišu glikogen posle treninga. Krompir takođe sadrži vitamine B6, C, E, D, gvožđe i magnezijum, koji su veoma važni za zdravlje tela. Pored ove namirnice koja će vam pomoći u izgradnji mišića, važno je piti i mnogo vode tokom dana, jer je hidratacija takođe važan deo izgradnje mišića. Vaše telo je sastavljeno od 70 odsto vode, a vaše mišićno tkivo sačinjeno od 75 odsto vode. Ako hidrirate mišiće, povećaćete snagu, nivo energije i obezbedićete redovnu probavu.

Izvor: Ženskimagazin.rs