Da li su vam poznati ovi izgovori? Od danas više nema izgovora - bavimo se problemima koji vas sprečavaju da se zdravo hranite.

Ne mogu sebi da priuštim zdravu hranu

A da li možete da priuštite preglede kod lekara i skupe lekove ako vam zdravlje bude narušeno? Ovo je, naravno, crni scenario - ali razmislite koliko novca potrošimo mesečno na razne vrste suplemenata i pilula protiv probavnih smetnji, stomačnih problema, crevne preosetljivosti - i drugih tegoba povezanih sa nezdravom ishranom. Organski proizvodi u prodavnicama zdrave hrane zapravo su skuplji - ali možete ih pripremiti i sami - od hleba, džemova, zdravih slatkiša - do mlečnih proizvoda. Takođe, ne morate da kupujete sve sa "eko" oznakom. Pronađite obližnje dobavljače u blizini koji nude zdrave proizvode iz sopstvenih useva.

Ne mogu da živim bez hleba

... I drugih peciva: domaćih kolača i kolačića, peciva, kroasana i gomile drugih jela. Njihov osnovni sastojak je pšenično brašno koje je u svom trenutnom obliku toliko modifikovano da mnogi dijetalci preporučuju potpuno isključivanje iz menija - naročito jer mnogi ljudi ne podnose gluten. Međutim, ovo nije kraj sveta - samo se postarajte da hleb bude 100% ispečen od raženog brašna. Šta je sa pecivom i drugim jelima sa pšeničnim brašnom? Kladite se na druge vrste brašna, na primer, bademovo, koje je odlično za slatko pecivo, pirinčano ili heljdino (za kotlete, knedle, hleb).

Nemam vremena za fantastična jela - imam decu

Oblikujete prehrambene navike dece od ranog detinjstva. Ako imaju problema sa koncentracijom, nepristojni su ili letargični - možda razlog leži u loše izbalansiranoj ishrani? Na primer, prekomerno meso ili pšenica mogu izazvati hroničnu pospanost i tugu. Poput kafe ili alkohola, ona snažno stimuliše. Pšenica koja je genetski modifikovana šezdesetih i sedamdesetih godina izaziva zavisnost - što otežava eliminaciju iz ishrane. Pored toga, sadrži gliadin, koji je opasan za telo, koji može povećati prolazak stranih proteina kroz creva i izazvati nenormalan imuni odgovor.

Ne mogu da živim bez slatkiša

Niko nije rekao da ih se morate odreći - sve što treba da učinite je eliminisati šećer iz ishrane - i sve slatkiše u prodavnici. Međutim, i dalje možete uživati u domaćim pecivima i zdravim, vlastitim slatkišima, pod uslovom da šećer zamenite jednim od njegovih mnogobrojnih zamena. A izbor koji ste dobili je zaista ogroman: stevija, ksilitol (brezov šećer), javorov sirup, med, urme. Većina njih je prirodnog porekla, ne izaziva karijes koliko beli šećer i ima znatno manje kalorija.

Ne mogu zamisliti svoj život bez mleka

Kravlje mleko verovatno ima onoliko pristalica koliko i protivnika, ali činjenica je da mlečni proizvodi ne bi trebalo biti glavna komponenta prehrane - mogu uzrokovati pojavu viška sluzi u telu. Mnogi ljudi jednostavno ne podnose laktozu - a ovaj problem u velikoj meri pogađa malu decu. Srećom, kravlje mleko se može uspešno zameniti zdravijim: na primer bademovim, sojinim ili kokosovim mlekom. Dobra vest je da većinu ovih pića možete pripremiti sami kod kuće!

Obožavam prženu hranu - i ne želim je se odreći

Dakle, imamo još jednu dobru vest za vas. Masnoće su neophodne u ishrani. Pod uticajem visoke temperature oslobađaju se akrolein i akrilamid - štetna jedinjenja koja mogu biti kancerogena. Rešenje? Umesto da pržite u suncokretovom ili maslinovom ulju koje imaju veoma nisku temperaturu, izaberite masti koje su za to pogodne - na primer, pročišćeni maslac kokosovo ulje ili 100% pirinčano ulje. Možete ih pržiti bez brige o zdravlju. Zauzvrat, maslinovo ili laneno ulje su odlični kao dodatak salatama.

Ne volim jela bez soli

So povećava našu žeđ i apetit za slatkišima - ali ona je potrebna u malim količinama. Vredno je obratiti pažnju na odabir himalajske ili nejodirane morske soli. Da bi jela imala izraženiji ukus, kladite se na aromatično bilje i začine: origano, đumbir, muskatni oraščić i korijander.

Izvor: Ženskimagazin.rs