Svima nam je dobro poznata rečenica: „imam upalu mišića“, kao i bol, zategnutost i ograničeni pokreti. Otkrijte šta je zapravo upala mišića i kako je lečiti, ili još bolje - kako sprečiti da do nje uopšte dođe, piše Stil.rs

Upala mišića, još poznata i pod nazivom muskulfiber, manifestuje se kao osećaj bola u mišićima koji su bili aktivni tokom fizičkog napora otprilike dan do dva po njegovom završetku. Osim bola, manifestuje se i kroz zategnutost i krutost mišića pa se zbog toga na nju gleda kao nešto negativno, dok je ona upravo suprotno – sasvim obična i normalna pojava kada se mišići podvrgnu treningu odgovarajućeg intenziteta i trajanja.

Svaki intenzivan mišićni rad dovodi do stvaranja i nakupljanja mlečne kiseline. Naučnici su otkrili da mlečna kiselina igra glavnu ulogu u stvaranju energije tokom vežbanja. Količina stvaranja mlečne kiseline u mišićima zavisi od utreniranosti. Dakle, mlečnu kiselinu ne treba gledati kao neprijatelja organizma, već naprotiv, ona obezbeđuje gorivo za mnoga tkiva i pomaže u iskorišćavanju ugljenih hidrata.

Ostatak teksta pročitajte OVDE.

Izvor: Stil.rs