No kako pronaći pravi balans između jela i vežbanja, odnosno je li bolje jesti pre ili posle vežbanja? Ovo pitanje iznova se postavlja, a nutricionisti su konačno dali odgovor koji sve razjašnjava.

Generalno rečeno, hoćete li jesti pre ili posle treninga zavisi od vaših ličnih potreba i kako se osećate taj dan. Dakle, morate se zapitati osećate li se bolje ako pojedete nešto pre ili posle vežbanja.

Neki moji klijenti ne mogu jesti pre vežbanja. Uhvati ih mučnina i ne osećaju se dobro, dok neki klijenti pak moraju pojesti nešto pre nego krenu vežbati jer se inače osećaju slabima. Ako imate potrebu pojesti nešto pre treninga preporučujem da to bude 30 minuta do dva sata pre, kaže nutricionistkinja Bonnie Taub-Dix, autorka knjige "Read It Before You Eat It - Taking You from Label to Table".

Idealno bi bilo jesti jedan sat pre treninga, ali ako ste u stisci s vremenom i niste stigli jesti ranije, preporučujem da pojedete bananu ili manju energetsku pločicu koja, npr. može sadržati chia semenke, savetuje nutricionistkinja Frances Largeman-Roth. Obe nutricionistkinje slažu se da pametno "punjenje goriva" može pomoći da iz vežbe izvučemo maksimum i odradimo je u punoj snazi. Zdrava užina koja sadrži dobru kombinaciju belančevina i ugljenih hidrata može vam osigurati energiju potrebnu za trčanje, skakanje i dizanje tegova s maksimalnim učinkom.

Taub-Dix i Largeman-Roth kažu da je pre treninga najbolje jesti hranu koja je lako probavljiva, dakle, ništa preteško. Odličan izbor je banana, tost od celog zrna s kriškom sira ili maslacem od badema, porcija grčkog jogurta posutog s orašastim plodovima ili smoothie.

Šta je najbolje pojesti nakon vežbanja?

Belančevine su ključne za oporavak mišića nakon napornog treninga, dok ugljeni hidrati pomažu nadoknaditi potrošenu energiju. Zbog toga će savršen obrok posle vežbanja biti onaj koji sadrži oba nutrijenta.

Za oporavak tela nakon treninga preporučujem kombinaciju ugljenih hidrata, belančevina, zdravih masnoća i antioksidanata, kaže Largeman-Roth.

No to ne znači da treba pojesti veliku količinu hrane. Baš suprotno, dovoljna će biti šoljica jogurta s dodanim orašastim plodovima, sveže voće poput grožđa ili malo maslaca od badema. Jednostavan obrok posle treninga može biti i muffin od celog zrna s avokadom ili zobene pahuljice koje su se natopile preko noći s dodanim svežim sirom, orašastim plodovima i voćem.

Izvor: Zadovoljna.hr