U 21. veku pokušavamo svesnije pristupiti problemu viška kilograma: redovno se bavimo sportom, držimo se običnih ugljenih hidrata, pokušavamo da jedemo više povrća i voća. Ali čak i oni koji su veoma oprezni u svojoj ishrani, često sebi dopuštaju jednu malu slabost - kasnu večeru.

Upravo ta greška u pomno osmišljenom meniju može postati fatalna. Nije slučajnost da su mnoge dijete promovisale jednu jednostavnu istinu: nemojte jesti posle 18:00. Ovo pravilo nije univerzalno, ali naučnici su zaista dokazali da prejedanje noću dovodi do značajnog povećanja težine.

Otkrili smo šta se dešava sa telom kada jedete noću. Zašto smo posebno akutno gladni noću? Za to postoje tri razloga:     

Fiziološki ili jednostavno, nedostatak hrane tokom dana.     

Skrivena glad.

Neuravnotežena ishrana tokom dana dovodi do nedostatka hranljivih materija u telu.     

Psihološki, kada jednostavno jedemo kada smo pod stresom.

Kako noćni obroci utiču na telo?

Noću po pravilu, čovek treba da spava i da mu se telo odmara. Ipak, odlučili ste da unesete odjednom goveđi biftek sa pomfritom i salatu prelivenu crnim vinom. Skoro uspavana creva pokušavaju najbolje što mogu da rade, ali nažalost, ne mogu da se nose sa takvom količinom hrane. Hrana se ne vari pravilno, ne apsorbuje se u zidove tankog creva, što dovodi do stvaranja toksina. Štaviše, višak ugljenih hidratnih noću dovodi do visokog oslobađanja insulina, narušava se redistribucija šećera u jetri i masnom tkivu, a mast se deponuje u organizmu.

Kako sprečiti noćno prejedanje?

Dobro jedite tokom dana, pet puta. Diverzifikujte ishranu i pratite količinu proteina, masti i ugljenih hidrata, makro i mikronutrijenata. Pronađite alternativni način rešavanja stresa: večernje šetnje, sport, joga, gledanje serije (bez štetnih zalogaja) itd.

Kada možete da jedete noću?

Niko ne treba da se strogo ograničava uveče. Pre nekoliko godina, izraelski naučnici su sproveli studiju i otkrili sledeće: ljudi koji dobro jedu posle 20 sati često gube višak kilograma brže od onih koji više vole da doručkuju i ne jedu posle 18 sati. Treba napomenuti da oni koji večeraju pre spavanja, obično preskaču doručak i ne jedu toliko tokom dana. To jest, sadržaj kalorija kasne večere ne prelazi energetsku vrednost dnevne ishrane. Jednostavno rečeno, ako nemate vremena za doručak, večeru možete premestiti nekoliko sati kasnije. Ali važno je zapamtiti da je pre spavanja korisno jesti namirnice bogate lako probavljivim proteinima (belančevine, ribe) da bi izbegli skokove insulina i mirno zaspali.

Izvor: Ženski magazin