Naša ličnost utiče na mnoge aspekte života, a nova studija pokazuje da određuje čak i to koji je tip treninga najbolji za nas. Ima i logike jer, kada imate plan vežbanja koji je usklađen sa onim što vam prija i što volite, veće su šanse da ćete se tog plana i držati.

Ova studija je pokazala da je najvažnije od svega da prvo utvrdite šta je vaš motiv za vežbanje. Ako vam je vežbanje dosadno ili vas nervira, velike su šanse da ćete brzo i odustati od treninga. Zato je važno da shvatite šta vas motiviše da trenirate, da biste mogli da odaberete tip vežbanja kojeg ćete se lako pridržavati duže vremena, kažu naučnici.

"Mnogi ljudi odaberu program vežbi koje je u konfliktu sa njihovim interesovanjima, stilom, ličnošću i/ili razlozima za vežbanje", kaže vodeći autor studije Elison Boks.

Određene osobine određuju da li ljudi više uživaju i individualnim ili grupnim sportovima, da li im prija vežbanje u teretani, kod kuće, napolju...

Ono što su naučnici otkrili nakon istraživanja u kojem je učestvovalo 400 ljudi je da će vas ono što vam ono što vas motiviše pomoći da nađete trening koji vam odgovara. Razmislite dobro šta vas motiviše na vežbanje – zajednica/grupa, osećaj snage nakon svakog ponavljanja, ustajanje rano ujutru? To će vam pomoći da odredite u kojim aktivnostima ćete uživati više, a u kojim manje.

"Osobe kojima su motivacija lični, intrinsični razlozi poput osećaja sreće, izazov, oslobađanje stresa, češće vežbaju", kažu naučnici.

Slična studija sprovedena 2018. godine je pokazala da usklađivanje vrste treninga sa tipom ličnosti pomaže da vežbanje bude uspešnije.

"Najvažniji zaključak koji može da se izdvoji iz ovog istraživanja je da ne odgovara jedan trening svima", ističe psiholog Džon Hekston. "Možda ćete biti pod pritiskom da sledite druge u teretani ili da probate neki novi trening za kojim su svi poludeli, ali je mnogo efikasnije da trening prilagodite tako da odgovara vašem tipu ličnosti, ako želite da se duže vremena držite vežbanja".

Dakle, kako onda da znate koji tip treninga vam odgovara? Naučnici savetuju da prvo razmislite o svojim osobinama, tipu ličnosti i razlozima zbog kojih želite da vežbate. Ako ste već probali "gomilu" vežbi koje su vam bile dosadne, razmislite o vežbama u kojima ste uživali, koje su vam bile zabavne i razjasnite sebi zašto želite da budete jači i zdraviji.

Kada uspete da uskladite svoj trening sa svojim interesovanjima, vrednostima, ličnošću, biće vam mnogo lakše da se držite treninga.

Izvor: Mondo.rs