Šta bi trebalo da bude zdrav doručak? Bogat vlaknima, proteinima i nezasićenim mastima. Upravo ovi sastojci nam daju osećaj sitosti.

Ako jutro počnemo sa praznim kalorijama i šećerom, ceo dan ćemo osećati glad i želju za nezdravim grickalicama.

Proces starenja ima mnoge prednosti. Sa godinama postajemo pametniji i sigurniji. Kada deca napuste porodične domove ljudi obično imaju više novca i vremena za sebe. Međutim, pozitivni efekti se ne mogu pripisati usporavanju metabolizma. Nažalost, u ovom slučaju priroda je često nemilosrdna i mnoge navike koje se praktikuju dugi niz godina počinju da rezultuju povećanjem težine.

Srećom, nikad nije kasno za promenu, a budući da je doručak najvažniji obrok u danu, vredi početi od njega.

Evo 5 najgorih obroka koje možete napraviti ujutro.

Beli hleb

Beli hleb se obično pravi od rafinisanog pšeničnog brašna koje je lišeno vlakana i hranljivih materija. Takav proizvod, dakle, nema zdravstvenih koristi, samo prazne kalorije. Visoko obrađeni ugljeni hidrati daju osećaj sitosti, ali samo na trenutak. Nakon naglog povećanja energije, uvek dolazi do naglog pada ili iznenadne gladi. To znači da nakon otprilike sat vremena možete poželeti čokoladicu.

Voćni sokovi

Nije bitno da li ste ga kupili u radnji ili to uradili uz pomoć domaćeg sokovnika. Svaki voćni sok sadrži mnogo kalorija bez proteina i zdravih masti koje nam daju osećaj sitosti. Naravno, vredi piti sokove zbog vrednih vitamina, ali ujutru ih je vredno preskočiti. Ako želite da izgubite na težini, proteinski koktel ili zdrav doručak sa čašom vode i limunom koji će stimulisati probavu definitivno će biti bolji.

Kokteli sa voćem

U ovom slučaju, radi se o sličnoj situaciji kao u prethodnoj tački. Plodovi su veoma zdravi, ali nam ne pružaju proteine i zdrave masti, zbog čega se brzo osećamo gladni. Ako apsolutno želite da pijete koktele ujutro, dodajte proteinski prah, jogurt ili sojino mleko i malo masti u obliku avokada, orašastih plodova, putera od kikirikija, semenke čia ili mlevenog lana. Takođe je vredno dodati i malo zelenila, kao što su kelj ili spanać.

Slatke žitarice za doručak

Suprotno onome što tvrde proizvođači: žitarice za doručak nisu zdrave. Ova brza, laka i pogodna opcija puna je praznih kalorija i šećera. Postoji nedostatak vlakana, proteina i zdravih masti. Naravno, nisu sve žitarice i pahuljice jednake, pa ako kupite onu čiji bi sastav oduševio najzahtevnijeg dijetetičara - sve je u redu. Međutim, upozoravamo vas da će biti veoma teško naći takav proizvod na prvoj polici. Čak i ako uspete, vredi im dodati neke orašaste plodove i bobice. Na ovaj način ćete obogatiti svoj doručak mastima i vlaknima.

Krofne, kroasani i kolači

Svi ovi proizvodi se peku od obrađenog brašna, tone belog šećera i jeftinog maslaca. Ako volite kolač, napravite ga sami i jedite za popodnevnu užinu. Nikada nemojte dopunjavati jutarnju kafu mirisnim keksom iz pekare.

Izvor: Ženski magazin