Metod Dukan je više od obične dijete, s obzirom na to da nam pomaže da postignemo idealnu figuru i to zauvek! Da li ovo znači da moramo imati isti jelovnik i da nema konzumiranja raznovrsnih namirnica? Govorićemo o tome u čemu se sastoji meni dijete Dukan.

Kako ne bi došlo do zabune, u svojoj knjizi pod nazivom “Ne uspevam da smršam”, doktor Pjer Dukan objašnjava na didaktički način značaj svake od grupe namirnica prateći redosled kojim se uvode u naš jelovnik, koji treba da se bazira na prirodnim proteinima u kombinaciji sa ostalim namirnicama. Sve ostalo je stvar mašte.

Mogu se pripremati razni recepti, pod uslovom da se uvek ispoštuju koraci i faze o kojima ćemo govoriti nešto kasnije. U drugoj fazi, koja se naziva “krstarenje” trebalo bi da se smenjuju dani kada se konzumiraju čisti proteini i proteini u kombinaciji sa 28 vrsta povrća, koje se preporučuje.

Prelazimo na faze koje treba slediti.

Faza napada

U prvoj fazi, Dukan predviđa gubitak kilograma zahvaljujući 72 proteina, koji su čisti i koji omogućavaju stimulaciju organizma, kako bi on iscrpeo sve rezerve. Cilj ove faze je da se troše isključivo rezerve u vidu masnih naslaga. Rezultat je gubitak kilograma koji je maksimalno efikasan.

Ovo je najteža faza i vaše telo će iskusiti nedostatak šećera i skroba, ali nemojte očajavati. Ukoliko pretrpite ovu fazu, kasnije će biti mnogo lakše.

Faza krstarenje

U ovoj fazi, proces gubitka kilograma se nastavlja, s tim što se uvode nove namirnice, a reč je o povrću. Dakle, dani kada se jedu čisti proteini smenjuju se ravnomerno sa danima kada se konzumiraju u kominaciji sa povrćem. Jelovnik se bazira na 100 dozvoljenih namirnica, od kojih su 72 namirnice čist protein i 28 razne vrste povrća. 

Faza konsolidacije

Nakon što se dosegne optimalan broj kilograma, telo je još uvek ranjivo, zbog tendencije da nadoknadi izgubljene zalihe, odnosno kilograme. Ova faza, treća po redu, traje deset dana po izgubljenom kilogramu. U ovoj fazi kreće raznovrsnija ishrana, ali i dalje strogo kontrolisana. Dakle, dozvoljeno je da se progresivno uvode namirnice koje su poslastica, poput onih koje sadrže skrob: integralni hleb, voće, sir i ostalih gala jela.

Jednom nedeljno se treba vratiti ishrani od čistih proteina, kako bi se održala određena kilaž koja je dosegnuta.

Faza stabilizacije

Ova faza, zvana faza stabilizacije, odlučujuća je za uspešnost dijete. Bazira se na tri vrlo jednostavna pravila, koja morate slediti obavezno ukoliko želite da zaokružite do ove faze postignut uspeh. Radi se o vrlo konkretnim pravilima, o kojima ne može da se pregovara, odnosno, ne može se od njih odstupati ni milimetar. Ona su napravljena sa jednim ciljem, a to je da ne povratite izgubljene kilograme, jer, kako smo već rekli, organizam će težiti upravo tome: da nadoknadi izgubljene zalihe. Koja su to tri pravila?

  • Tri kašike dnevno ovsenih pahuljica
  • Hodati 20 minuta dnevno i zaboraviti na liftove. Ukoliko imate vremena i mogućnosti za dodatnu fizičku aktivnost, savršeno.
  • Jednom nedeljno, Dukan preporučuje da to bude četvrtak, nastaviti sa konzumacijom čistih proteina.

Izvor: Ženskimagazin.rs