Naime, niske žene imaju sporiji metabolizam i teže mršave. Koliko je nekome kalorija potrebno i kako može postići idealnu telesnu težinu zavisi od godina i pola osobe te o udelima pojedinih komponenti tela - masnog tkiva, koštane mase, mišićne mase i vode. Istraživanja objavljena u medicinskom časopisu Plos One pokazalo je da niže žene imaju manje vitalne organe od viših, odnosno da je veličina organa proporcionalna veličini tela.Takođe, imaju i manje mišića, a zna se da mišići troše više kalorija nego masno tkivo. Ipak postoji načini kako možeš "nadmudriti" prirodno sporiji metabolizam.

Budi umerena, nemoj se prejedati već prestani jesti kad osetiš da ti je dosta. Takođe, nemoj se upoređivati sa svojim višim prijateljicama ili članovima porodice. Svako od nas je drugačiji. Na primer, prema jednoj studiji objavljenoj u časopisu American Journal of Clinical Nutrition, osobe s bržim metabolizmom gladnije su od nižih osoba koje imaju sporiji metabolizam. Veličinu organa ne možeš promeniti, ali možeš količinu mišića. Stoga počni redovito vežbati, a neka tvoji glavni saveznici u skidanju kilograma budu tegovi i bučice.

Kada nastojiš smanjiti unos kalorija, povećaj unos proteina jer oni daju dugotrajniji osećaj sitosti i stabilizuju šećer u krvi. To se pravilo odnosi i na više osobe koje nastoje povećati mišićnu masu. Tako dan započni ovsenim pahuljicama i grčkim jogurtom, dvema namirnicama bogatima proteinima. Uz to pripazi na unos minerala i vitamina jer neke dijete mogu njima oskudevati te prouzrokovati više štete nego koristi. Pre nego se odlučiš na promenu ishrane dobro se informiši i pomno prouči sve moguće prednosti i mane te izaberi onaj koji će ti najbolje odgovarati.

Izvor: Miss7