Odlazak u teretanu svakog dana u isto vreme mogao bi vam pomoći stvoriti naviku s kojom ćete unaprediti svoje zdravlje, istakli su naučnici. U studiji je učestvovalo 375 odraslih osoba koje su vežbale u proseku 4,8 dana u nedelji u trajanju od 350 minuta ukupno. To je u poređenju s 4,4 dana i 285 minuta onih vežbača koji su vremenski bili nedosledni. 

Naučnici veruju da vežbanje u tačno određeno vreme pomaže jer na taj način postaje navika koju ljudi automatski odrađuju.

"Ako vežbate svaki dan u isto vreme, možete uspostaviti naviku. Npr. ako osoba stalno odlazi u teretanu nakon što napusti kancelariju, kraj radnog vremena bi mogla početi povezivati s vežbanjem. Jednom kad nešto postane navika, trud i motivacija više nisu toliko ključni za vežbanje", poručili su istraživači.

Dosadašnje studije koje su se bavile važnošću merenja vremena kada je reč o vežbanju donele su mešovite rezultate.

"Potrebna su dva i po sata nedeljno umerene do jake fizičke aktivnosti kako biste poboljšali zdravlje. Najmanje 250 minuta nedeljno potrebno je kako biste dugoročno održali svoju telesnu težinu", rekli su stručnjaci iz The Miriam Hospital.

Gotovo polovina vežbača koji su bili dosledni i vežbali rano ujutro oko 357,5 minuta su nedeljno provodili u teretani. Oni koji su vežbali u kasnim jutarnjim satima imali su 319 minuta. 330 minuta su imali popodnevni vežbači i 355 oni koji su vežbali uvečer.

"Naši nalazi zahtijevaju buduća istraživanja kako bi se utvrdilo može li doba dana kada se obavlja fizička aktivnost pomoći pojedincima da postignu i održe razinu svoje telesne aktivnosti", rekla je autorka istraživanja, dr Dale Bond.

"Takođe će biti važno utvrditi postoji li određeno doba dana koje je povoljnije za pojedince koji tek počinju vežbati, a žele stvoriti naviku", dodao je dr Leah Schumacher.

Izvor: Index.hr