Ako preterujete, možete izazvati suprotan efekat koji sigurno ne želite. Pogledajte zašto nije dobro vežbati svaki dan.

Prekomerna vežba može oštetiti kosti i mišiće

Iako je definicija preteranog vežbanja različita za svakoga, vežbe koje su veoma naporne mogu povećati nivo kortizola. Kada je ovaj hormon u krvotoku, koštano tkivo se brže razlaže, a takođe može izazvati stres. Što više vežbate, to je verovatnije da ćete smanjiti gustoću vaših kostiju. To može izazvati probleme u starosti.

Preterano vežbanje može otežati koncepciju

Prema istraživanju, 42% žena koje su intenzivno vežbale 5 ili više sati dnevno imalo je problema sa začećem, za razliku od onih koje su umereno vežbale. Naravno, vežbanje je deo zdravog načina života, pa pokušajte da nađete vremena za to. Samo nekoliko puta nedeljno izaberite manje intenzivne vežbe, kao što su pilates, joga i plivanje.

Kako da znate da li previše vežbate?

Ako su vam stopala "teška", često se razbolite uprkos zdravom načinu života, ako bol traje danima, previše spavate ili se nakon svakog treninga osećate iscrpljeno, verovatno preterujete sa vežbanjem.

Šta raditi u danima odmora?

Ako idete u teretanu 5 ili 6 puta nedeljno, možete provesti dan odmora. Ali vaši mišići će biti mnogo srećniji ako odete, plivate ili se samo protegnete. Nakon toga, vaše telo i mišići će ponovo biti spremni za rad. 

Izvor: Ženski magazin