Studija objavljena u časopisu International Journey of Obesity pokazala je da su jaja izvrstan saveznik u mršavljenju. Tokom dvomesečnog istraživanja praćene su dve grupe ljudi na dijeti. Od toga je jedna grupa jela dva jaja za doručak, a druga je grupa uživala u pecivima. 

Obe grupe unosile su istu količinu kalorija u prvom jutarnjem obroku, no u 65 posto slučajeva više su kilograma izgubile žene i muškarci koji su jeli jaja.

Uz to, rekli su da imaju više energije od ispitanika koji su dan započinjali obrokom na bazi ugljenih hidrata te da im se značajnije smanjio indeks telesne mase.

Važni vitamini iz B grupe

Ovi rezultati ne čude nutricioniste koji jaja smatraju odličnim izvorom belančevina koji učinkovito zasićuje i sprečava prejedanje u ostatku dana.

Uz to pomažu u regulaciji dobrog holesterola, a bogati su vitaminom B12 i kolinom, koji osigurava normalno funkcioniranje svih stanica u organizmu. 

Treba imati na umu da se u stotinu grama jaja nalazi oko 160 kalorija, ali da se ova brojka povećava s obzirom na termičku obradu, odnosno prženjem ili pečenjem u maslacu ili ulju.

Za dijetalni način prehrane najprihvatljivije je kuvanje jaja i služenje te namirnice s povrćem uz finu salatu.

Izvor: Zadovoljna.hr