Svi znate da je vežbanje dobro za vaše telo, manji nivo stresa i sveukupno zdravlje - da ne zaboravimo, i razlog da obučete garderobu sa puno elastina. Ipak, ima dana kada je nošenje helanki OK... ali samo da biste se vratili u krevet.

Pripremili smo koje situacije su skroz opravdane da tog dana odložite trening za neki dan kada ćete se osećati bolje i spremnije. 

Izgovor 1

Imate mamurluk

U slučaju blage dehidratacije, lagani trening može učiniti da se osećate bolje, podići nivo endorfina i podstaknuti vas da pijete što više tečnosti, odnosno bezalkoholnih pića. Ali, ako vaše srce kuca brže ili patite od vrtoglavice, ne izigravajte heroja. Dehidratacija je stanje koje može prouzrokovati gubitak svesti, kaže Kordelija V. Karter, doktor medicine i direktor centra Women’s Sports Medicine na njujorškom Univerzitetu Langon. U oba slučaja, pijuckajte napitak sa elektrolitima ili kokosovu vodu.

Izgovor 2

Osećate bolove u mišićima

Teško se uspravljate nakon obavljene nužde u toaletu posle  završenog treninga vežbi za noge? Nemojte da se forsirate. Osetljivost mišića obično traje od 24 do 48 sati posle vežbanja, koliko traje i napet osećaj u nogama, zgrčenost mišića i umor, kaže Leonidas Skantalidis, fizioterapeut i specijalista ortopedije u Njujorku. Dan odmora od treninga, plus malo istezanja i pešačenje, mišiće može učiniti snažnijim i pomoći im da se brže oporave.

Izgovor 3

Dobili ste menstruaciju

Biti aktivan za vreme ciklusa zaista može ublažiti menstrualne grčeve. Ipak, kod 5 procenata žena javlja se obilnije krvarenje od normalnog koje prouzrokuje anemiju praćenu gubitkom znatne količine gvožđa zbog koje osećate blagu glavobolju, umor i/ili slabost. Ako ste upravo vi jedna od tih žena, u tim danima razmislite o uzimanju odmora od nedelju dana, kaže dr Karter. I ne zaboravite da se sa svojim lekarom konsultujete o korišćenju suplemenata gvožđa koji takođe mogu da pomognu.

Izgovor 4

Imate temperaturu

Dok neka istraživanja pokazuju da ćete pobediti prehladu i ojačati imunitet ako se dobro preznojite, temperatura viša od 38 stepeni i simptomi gripa (poput bolova u telu i drhtavice) jasan su pokazatelj da je vašem telu potrebna sopstvena snaga da bi se oporavilo, kaže Skantalidis. Takođe, mogli biste da zarazite i ostale polaznike grupnih časova joge pa se odlazak na trening ne preporučuje u toku sledećih nedelju dana. Nastavite svakako - ali ovaj put kod kuće!

Izgovor 5

Preeeviše ste umorni

Ako ne spavate dovoljno, čak i umeren trening može biti štetan, kaže Skantalidis. Manje od 5 sati sna može uticati na vaš kardiovaskularni sistem, povećati krvni pritisak, izazvati ubrzano lupanje srca i usporeno disanje koje vaš organizam lišava dovoljnom količinom kiseonika. U prevodu: bićete iscrpljeni i pre nego što počnete da koristite neku od sprava za vežbanje. Upoznajte svoj novi životni moto: „Spavanje je definitivno važnije od treninga“, savetuje Skantalidis.

A ovo su najgori izgovori ikada koje su neke devojke upotrebile kako ne bi otišle na vežbanje...

„Moram da se obrijem.“ Tara, 33

„Još jedno tuširanje za danas i koža će mi postati totalno suva.“ Danijela, 28

„Ne želim da uništim svoj preplanuli ten postignut uz pomoć spreja za samopotamnjivanje!“ Marina, 30

„Ostala sam bez interneta i mogućnosti da gledam Netflix dok treniram.“ Elena, 29

„Nestalo mi je šampona za kosu.“ Maša, 26