4. Kuvajte povrće

Posebno ako je u pitanju povrće iz porodice kupusnjača (brokoli, karfiol, prokelj), koje je, zbog visokog sadržaja vlakana, sirova hrana prilično teška za varenje. Generalno, kuvanje povrća na pari, prženje ili grilovanje, iniciraće rastvorljivost vlakana i olakšati ceo proces.

5. Prilagodite smuti

S obzirom na to da su već izblendirani, smutiji i šejkovi - čak i oni koji su od povrća - manje su opasni za probavni sistem i nadimanje. Probajte da koristite bademovo ili mleko od konoplje umesto uobičajenog kravljeg (laktoza nadima mnoge ljude) i proteinski šejk od graška ili pirinča koji je lako svarljiv, prirodan i pogodan za sve. Možete takođe ubaciti malo ananasa ili papaje koji sadrže prirodne digestivne enzime za bolje varenje.

6. Jedite buđavu hranu

Hraniti „dobre bakterije“ hranom bogatom probioticima pomaže u borbi protiv upale koja dalje opterećuje probavni sistem i prouzrokuje neprijatnu nadutost, kaže njujorški vodič za zdrav život Robin Jukilis, autor knjige Thin From Within. „Dodavanje fermentisane hrane svakom obroku, poput kiselog kupusa, pomoći će u razgradnji nutrijenata.“ Druge opcije: kombuha, jogurt i kimči (korejski fermentisani kupus).