1. Zimi se ne morate odreći ukusnih mesnih delikatesa i mirisnih kobasica

Mnogi ne znaju da tradicionalna hrana sadrži i velike količine vitamina. Odličan izbor zimi biće i prokelj, kupus, kiseli kupus, kaže nutricionistkinja Marija Andrijašević.

2. Nutricionisti poručuju - kako se ne biste morali na detoksikaciju, nemojte se toksicirat

Tokom zime nikako ne zaboravite voće i nezaobilazne citruse koji su prisutni tokom cele godine poput pomorandže, grejpa i limuna.

Obično se kod njih najviše ističe velika količina vitamina C, međutim imaju i veliku količinu vlakana, tako da su ta vlakna opet povoljna zbog toga što podstiču probavu, ističe Marija.

3. Proleće obiluje zanimljivim namirnicama koje su nam potrebne

Idite na pijacu i potražite mladi luk. U proleće jedemo hranu koja je živa, koja u sebi sadrži velike količine živih enzima. Metabolizam se budi, organizam se budi, tako da nam je potreno i što više žive hrane, ističe Marija.

4. Prednosti špargle svi znamo, ali dolaskom toplijih dana važno je i šta pijemo

Ljudi su više u pokretu, potrebno im je više tečnosti, više vode. Preporučila bih da svako jutro na prazan stomak popijete 3 decilitra vode s iscijeđenim limunom, poručuje Marija.

5. Maj je krajnje vreme da povećate unos beta-karotena iz crvenog i žutog povrća

Tokom letnjih meseci bakterije se lakše razvijaju te je potrebno jesti začinjeniju hranu zbog toga što ona deluje na razvoj bakterija, odnosno antiparazitno, otkriva Marija. Malo-pomalo uvodite sezonsko voće i povrće. Ponuda je odlična: paprika, paradajz, feferoni... Od sezonskog voća izdvojila bih jagode, trešnje, višnje.

6. Što duže zadržite dobro raspoloženje s letnjeg godišnjeg odmora i planirajte svoje nadolazeće obveze, ali i ishranu

Tokom jeseni i zime volimo više da jedemo. Pa ko se ne biste prejedali preporučila bih supe i krem čorbe od šampinjona, paradajza... Bundeva je, recimo, jedna odlična namirnica zbog toga što ima blago alkalno dejstvo, tj. blago neutrališe organizam, priča Marija.

7. Nemojte dopustiti da vas bilo kakva promena u ishrani obeshrabri

Kažu da je potrebno oko 28 dana da bi se stekla zdrava navika, poručuje nutricioniskinja Marija Andrijašević.

Izvor: zadovoljna.hr