Pozvali smo u goste food blogerku Miljanu Vujošević, koja se na svom kanalu Moj Ritual bavi pripremom zdravih recepata. Njene recepte za zdrave mafine s borovnicama, domaći humus i palačinke od heljde možete pripremiti lako i jednostavno kod kuće, a dosta njih je praktično i za poneti na posao.

Evo šta Miljana ima da kaže na tu temu:

Kupovna granola - NEZDRAVO! 

Kupovna granola i generalno kornfleks, pahuljice, najveća su zamka kada je u pitanju zdrav doručak. Većina ovih proizvoda sadrži jako velike količine šećera, pa tako granola nekih proizvođača može imati čak i po 25 grama šećera po porciji, što je već maksimalna dnevna doza prema Svetskoj zdravstvenoj organizaciji. Uz to, industrijski prerađeni proizvodi sadrže i mnoge aditive, industrijska sredstva, voćne sirupe... 

Sve zavisi od proizvođača i danas uz malo istraživanja možemo naći stvarno kvalitetne proizvode. Važno je čitati deklaraciju i spisak sastojaka. 

Najbolja i najukusnija kombinacija je da svoju granolu napravite kod kuće od prirodnih, čistih namirnica, i svoj zdravi doručak ponesete na posao! Granola je superlaka za skladištenje, možete je držati u tegli ili činiji sa hermetičkim poklopcem i do nekoliko nedelja u fioci radnog stola! 

Kupovna ovsena kaša - NEZDRAVO!

Slična situacija je i sa većinom kupovnih ovsenih kaša. Veoma velika koncentracija šećera na vrlo malu porciju koja obezbedi samo prazne kalorije umesto nutritivno vrednih i kvalitetnih sastojaka koje inače nalazimo u ovsenoj kaši napravljenoj kod kuće. Sveže voće zamene samo voćne arome, broj kalorija je nizak po porciji, ali već znamo da broj kalorija nije osnovno merilo i da nedovoljan broj kalorija znači i deficit svih nama potrebnih nutrijenata koji će nas probuditi, dati nam energiju, koncentraciju i fokus za rad. 

Domaća ovsena kaša nije baš pogodna za nošenje na posao, ali je kombinacija njene „pripreme preko noći“ savršena za užurbana jutra i ako imamo svega 3 minuta za doručak. Uveče pred spavanje napravite bazu koja u vodi ili mleku odstoji preko noći i ujutru imate gotov doručak kome dodate malo svežeg voća, orašaste plodove, semenke i spremni ste za dobar početak dana!

Pogledajte sa kojim namirnicama iz zdrave hrane morate biti oprezni, a koje su zapravo ZDRAVE.