Nacionalni institut za zdravlje u SAD-u se bavio analizom različitih navika u ishrani s istim unosom kalorija i utvrđivanjem da li utiču one na gubitak kilograma.

Istraživanje:

U toku istraživanja, naučnici su posmatrali 21 gojaznu osobu u dobi između 18 i 40 godina, koji su pre svega u početku izgubili u proseku 10 do 15 procenata telesne težine, što je iznosilo oko 14 kilograma.

Nakon što se njihova kilaža stabilizovala, svaki od ispitanika počeo je da prati režim jedne od tri dijete u vremenu od četiri nedelje, a bile su u pitanju sledeći režimi ishrane:

# Dijeta s manjkom masti, odnosno 20 procenata kalorija iz masti.

# Dijeta s manjkom ugljenih hidrata, oko 10 procenata prehrane iz ovih namirnica.

# Dijeta s malim niskim glikemijskim indeksom, dijeta koja uključuje veći unos zdravih masti i integralnih žitarica.

Ishrana sa manjim unosom ugljenih hidrata je najefikasnija.

U sve tri dijete ispitanici su jeli identičnu količinu kalorija, a rezultati su iznenadili istraživače. Grupa koja je unosila manjak ugljenih hidrata, potrošila je dodatnih 300 kalorija dnevno, u odnosu na ispitanike koji su bili na dijeti sa manjkom masti.

A čak su i ljudi koji su uzimali hranu niskim glikemijskim indeksom izgubili dodatnih 150 kalorija u odnosu na grupu na dijeti bez masti.

Jedno od mogućih objašnjenja je činjenica da ova dva tipa dijete ne uzrokuju ogroman rast šećera u krvi i da manjak ugljenih hidrata utiče na to da vaš metabolizam bolje i brže funkcioniše.

Ukoliko želite da vaše telo ima manje masti i više mišićne mase, onda je najbolji način da smanjite ugljenih hidrata.

Izvor: menshealth.rs