Voće i povrće spada u zdravu grupu namirnica koje bi trebalo da jedete svakoga dana. Ali to ne znači da sve vrste voća i povrća možete da jedete u neograničenim količinama. Šta više, ako pazite na liniju, ili držite dijetu, uživanje u ovim slasnim zalogajima svakako bi trebali da ograničite.

Sušeno voće

Sušeno voće je zdravo. Međutim zbog specifičnog procesa obrade tokom kojeg se izvlači voda iz plodova, reč je i o vrlo kaloričnim namirnicama. U sto grama suvog grožđa, na primer, nalazi se čak 500 kalorija, pa bi uživanje u njemu trebalo da svedete na minimum. 

PROČITAJTE VIŠE: Da li je ovo zaista najbolja dijeta?

Konzervirano voće

U procesu konzerviranja dodaju se hemijski aditivi i šećeri, koji povećavaju kalorijsku vrednost proizvoda. Ponekad je lakše naći komadiće konzerviranog egzotičnog voća, nego njihovu svežu opciju. Imajte na umu da sto grama svežeg ploda ananasa ima oko 50 kalorija, a ista količina konzerviranog voća duplo čak više. 

Avokado

U ovom zelenom tropskom voću nalaze se esencijalne masne kiseline koje čuvaju srce. Ali, u sto grama avokada nalazi se i 160 kalorija, što je otprilike četiri puta više nego u istoj količini jabuke. Šta biste radije pojeli? 

VIŠE: Trodnevna dijeta sa medom

Slatki krompir

Slatki krompir je dobar izvor vitamina A i C, kao i drugih hranjivih sastojaka. U sto grama kuvanog krompira nalazi se 86 kalorija, a brojka se udvostručuje ako od njega želite da napravite pire sa dodatkom mleka, ulja i soli. Umesto toga, okrenite se zelenom lisnatom povrću, koje ima tek oko 20 kalorija u sto grama. 

Industrijski sokovi od voća i povrća

Prirodni sokovi su dobro rešenje za ljude koji nemaju vremena i mogućnosti da jedu sveže plodove voća i povrća. Međutim, kada kupujete takve proizvode, treba da čitate deklaraciju. U industrijskim sokovima nalazi se mnogo skrivenog šećera i soli, koji povećavaju kalorijsku vrednost napitka.