1. Žvaćite, žvaćite, žvaćite!

Doktorka Daria Rouz, autorka knjige Foodist tvrdi da ljudi koji sporo i temeljno žvaću hranu i fokusiraju se na ono što konzumiraju, manje jedu i više uživaju u obroku. Inače, objavljivanje ručka na Instagramu se ne računa kao uživanje.

2. Jedite iz manjeg tanjira

Prošle godine italijansko istraživanje sprovedeno na 130 osoba pokazalo je da su ispitanici pojeli manje pereca kad su bile poslužene u crvenim tacnama, u odnosu na posluženje u plavoj tacni. Takođe, ako je obrok poslužen na manjem tanjiru sigurno nećete preterati i pojesti previše.

3. Žvaka umesto slatkiša

Znate one momente kad niste gladni, ali biste ipak nešto pojeli? Uzmite ljutu žvaku, zbuniće vaša čula i smanjiti želju za grickalicama.

4. Odmorite se od dijeta

Englesko istraživanje pokazalo je da su u vremenskom razdoblju od četiri meseca žene koje drže striktnu dijetu svega dva puta nedeljno, uz konzumiranje maksimalno 2000 kalorija ostalih pet dana, izgubile više nego one koje su svakodnevno unosile 1500 kalorija.

5. Barem četvrtina obroka treba biti povrće

Istraživanjem u Pennsylvaniji dokazano je da su ispitanici čiji obrok čini 25% povrća, tokom dana konzumirali 350 kalorija manje od onih koji su jeli obroke bez povrća.

6. Iskoristite moć sirćeta

Sirćetna kiselina usporava brzinu pražnjenja želuca što znači da se povećava osećaj sitosti. Tu je i istraživanje koje pokazuje da smanjuje nivo glukoze i taloženje masti. Stavljajte sirće na salate, u supu, ili pojedite kašičicu do dve pre svakog obroka.

7. Jedite hranu pastelnih boja 

Plodovi mora, belance, grčki jogurt koji je pun proteina, zeleno i belo povrće sa malo ugljenih hidrata su put do mršavosti.

8. Ne stavljajte prelive na salatu 

Pogledajte ponovo savet broj 6 i napravite salatu sa sirćetom, nekoliko kapi maslinovog ulja i soli. Prelivi raznih ukusa su primamljivi, ali su zato i prava kalorijski bomba.

9. Žestina! Ali stvarno

Meksički naučnici su utvrdili da agavins, vrsta šećera agave od koje se pravi tekila, ne povećava nivo šećera u krvi, a može biti od pomoći ako želite da izgubite kilograme. Samo naravno, bez preterivanja.

10. Budite siti od mineralne!

Da li znate koliko često mislite da ste gladni, a zapravo ste žedni? Sledeći put kad pomislite da je ovo u pitanju posegnite za mineralnom vodom, koja će vas zasititi više nego obična, negazirana voda.