Ako se često osećate nelagodno posle obroka, vreme je da napravite nekoliko promena. Otarasite se zauvek iskušenja da se prejedete tako što ćete biti iskreni prema sebi i prepoznati greške koje vam kvare srećnu vezu sa hranom!

1. Preskačete doručak

Možda vam se to čini kao dobar način da smanjite broj kalorija, ali kada konačno dođe vreme za ručak, verovatno ćete biti u iskušenju da pojedete sve što vam se nađe na vidiku. Za pripremu milija je potrebno 5 minuta, zdravo je i sprečiće prejedanje prilikom narednog obroka. (Zašto ne smete prekakati doručak)

2. Jedete ispred ekrana

Serija ili internet vam odvlače pažnju, pa niste fokusirani na svoj obrok, što znači da nećete imati pravi utisak o tome da li ste siti i kolik ste pojeli. Neka vreme obrok pripada samo obroku! Mejlovi će vas čekati i kada završite.

3. Ne kontrolišete porcije

Budite svesni toga koliko vam je zaista hrane potrebno. Parče pice je ponekad jednostavno preveliko da biste pojeli celo.

4. Mešate hlad i žeđ

Mnogi ljudi ne razlikuju dobro ova dva osećaja. Ako ste nedavno jeli, a i dalje se ne osećate sito, popijte vodu i sačekajte pola sata. Onda ponovo razmislite da li ste zaista gladni. (10 čaša vode dnevno stvarno pomaže pri mršavljenju?)

5. Parirate partneru

Nije novost da se mnoge devojke u vezi ugoje, a naročito je teško držati se zdravih navika u ishrani ako imate dečka koji pod odgovarajućim ručkom podrazumeva celo pile. Da li vam deluje logično da pastu koju ste pripremili podelite na dva jednaka dela i pojedete istu količinu hrane kao on? Ne, ne naročito. (Nećete da se ugojite? Ostanite singl!)

6. Vaši tanjiri su preveliki

Da li ste znali da veličina tanjira ili činije stvarno može da dovede do prejedanja? Kada ima puno praznog prostira u tanjiru, porcija će delovati premalo i imaćete potrebu da popunite rupe.    

7. Osećate krivicu kada udovoljite sebi

Normalno je da ponekad odlepite od želje za omiljenim kolačem i normalno je da toj želji udovoljite! Ako mislite da će vam osećaj krivice zbog ovog izleta pomoći da zadržite kilažu, varate se. Istraživanja su pokazala da žene koje umeju sebi da oproste ove slatke grehe, generalno jedu manje slatkiša od onih koje upadaju u samokritiku i nervozu posle dezerta.

8. Ne užinate

Neki ljudi misle da su sve grickalice loše. Važno je da shvatite da grickanje između dva obroka može da vam pomogne u zdravim ciljevima, dokle god mu pristupate iz pravo ugla. Grickajte, naravno, voće, a ne čips. (Zašto badem treba da postane vaša omiljena grickalica)

9. Preterate posle treninga

Mislite da je ok da se častite pošto ste bile tako vredne? Pa, nije ok. Zdrav obrok, bez masti i sa malo kalorija, je prava dopuna vašoj fitnes rutini, a ne pljeskavica!

10. Jedete na nervnoj bazi

Ako imate tendenciju da tešite sebe hranom, niste jedini. Kutija keksa može da deluje kao dobra ideja kada ste pod stresom ili tužni, ali time ne činite nepravdu samo svom telu. Sledeći put kada poželite kolač, zapitajte sebe: Da li sam gladna? Bukvalno samo to. Ove četiri jednostavno reči mogu vas spasiti od sledećeg prejedanja. (Šta se krije iza vaše želje za hranom?)