Bez obzira na to koliko ste smeli, da li ipak u poslednje vreme igrate na sigurno i nekako iz dana u dan vrtite isti film ukrug? „Uzrok je verovatno stresno okruženje u kome živimo: neizvesnost na tržištu rada, firme otpuštaju radnike...“, objašnjava doktor Danijel Amen, pisac knjige Change Your Brain, Change Your Body. „Kada smo nervozni i nesigurni, instinktivna reakcija nam je da ništa ne menjamo.“ Rutina, međutim, uliva osećaj sigurnosti, ali može da bude i vrlo ograničavajuća, upozorava on. „Umesto da napredujemo u životu, tapkamo u mestu.“ Društvene prilike polako idu nabolje i verovatno ne možete da iščekate da počnete da menjate štošta u životu. Odlično! A još bolje je što su preduslov pokretanja lavine promena sitni koraci koje možete preduzeti odmah. Sledite naše savete i pokrenućete pravu lančanu reakciju promena.

Evo kako da se otvorite prema novim saznanjima i iskustvima, što će vas zauzvrat osloboditi osećaja zaglibljenosti i inspirisati na aktivan pristup životu.

1. Kupite knjigu koja možda i nije uobičajeno „vaše štivo“, ali vam izgleda interesantno. Dobićete mnoštvo novih ideja.

2. Obične namirnice koristite na neobičan način... Obogatite salatu - koju inače stalno pravite - seckanim crvenim l kom, komadićima pomorandže i pečenim indijskim orasima.

3. Promenite frizuru, pošto to može da vam promeni i raspoloženje. Na primer, vežite konjski rep (ako obično nosite puštenu kosu) - izgledaćete živahnije, pa ćete se vrlo verovatno i osećati energičnije i vedrije.

4. Umesto da slušate muziku sa iPod-a, slušajte radio. Čućete novu muziku i razgovore o najrazličitijim temama.

5. Spavajte na suprotnoj strani kreveta od one na koju se obično zakucate. Prvi prizor koji vidite čim ustanete biće drugačiji, pa ćete i sve ostalo početi da gledate iz nekog novog ugla.

6. Posetite rođaku koju volite i poštujete, ali ima potpuno drugačiji ukus od vas, i pozajmite na čitanje njenu omiljenu knjigu.

7. Vodite ljubav vezanih očiju ili vezanih ruku ili nogu. Isključivanje jednog od čula (vida, dodira) izoštriće vam druga.

8. Nabacite cipele na štiklu sa animal-printom. Delovaćete prodorno i smelo, bilo da ih obujete uz ležerniju, konzervativnu ili elegantnu garderobu. A i mogu se nositi u najrazličitijim kombinacijama (preko čarapa ili na golu nogu, uz suknje, haljine ili farmerke).

9. Pozovite koleginicu sa kojom se dobro slažete, ali se do sada niste posebno družili, na piće. Biće zanimljivo razgovarati sa njom u potpuno neuobičajenom okruženju, van posla, a i dobićete priliku da upoznate neke nove ljude iz njenog kruga prijatelja.

10. Uplatite jedan termin u teretani sa ličnim trenerom. Dobićete razne ideje kako da obogatite program vežbi koje obično radite.

11. Ponudite se da čuvate dete komšinici ili prijateljici. Pogled na svet kroz dečije oči potpuno će vam promeniti perspektivu.

12. Slušajte muziku koju inače uopšte ne slušate, od etno melodija do pank roka. Čak i ako se grozite takve muzike, bićete u okruženju potpuno drugačijih melodija od onih koji vas obično okružuju, što će vam na neki način svakako biti intrigantno.

13. Idite u šoping sa prijateljicom i zamolite je da vam izabere odevnu kombinaciju za koju misli da bi vam sjajno stajala, a koja uopšte nije u vašem uobičajenom fazonu.

14. Dok birate filmove koje ćete gledati, bilo u prodavnici ili na Internetu, pregledajte oblast koju obično preskačete, na primer naučnu fantastiku, male evropske filmografije ili dokumentarce. Nasumično odaberite prvi koji vam privuče pažnju, pročitajte kratak opis filma i (ako vam deluje iole zanimljivo) kupite ga ili skinite sa neta.

15. Tražite da vam u parfimeriji daju nekoliko uzoraka parfema. Odaberite različite mirisne note - mošusne, voćne, cvetne. Mirisi imaju veliki uticaj na raspoloženje, pa jedan dan odaberite da se osećate kao seks bomba, sutra kao devojčurak i iz dana u dan stavljajte različite mirise, zavisno od raspoloženja.

16. Promenite uobičajeni raspored nameštaja u stanu.

17. Zamolite svog dragog da vam izmasira neki neuobičajen deo tela, recimo noge, šake ili celu glavu.

18. Kupite vrstu hrane koju nikada niste probali, na primer dajkon repu, može i kinoa (vrsta žitarice), bresaolu (vrsta goveđe pršute sušene na vazduhu). Potom pronađite recept i pripremite jelo.

19. Obnovite kontakte sa prijateljicom sa kojom se neko vreme niste viđali (i neka ona bira kafić u kome ćete se naći).

20. Setite se nekog mesta gde niste bili godinama, a nekada ste tamo provodili mnogo vremena. Idite tamo već ove nedelje. Vratiće vas u raspoloženje iz tog perioda vašeg života.

21. Svaki dan u nedelji ručajte u drugom okruženju (u novom restoranu preko puta, parku, novom kafiću).

22. Za vikend pređite u prijateljičin stan, a ona u vaš. Sve one svakodnevne stvari koje obavljate i ne razmišljajući delovaće vam nekako drugačije: od gledanja televizije dok leškarite na njenom kauču do šetnje po komšiluku.    

23. Premestite laptop u drugu sobu. Ako obično radite na njemu u spavaćoj sobi, prebacite se u dnevnu. Promena okruženja uticaće i na način na koji radite.

24. Kada sledeći put izađete na večeru sa dečkom ili drugaricom, umesto da svako bira šta će sa menija, vi odaberite jelo za njega ili nju i obrnuto.

25. Dobrovoljno preuzmite neki zabavan projekat na poslu. Recimo učestvujte u organizaciji neke proslave.

26. Posetite kutak na našem sajtu pod imenom Cosmo seks ordinacija! Garantujemo pregršt novih ideja za uzbudljiviji život!

Pazite da se ne zaglavite u životnoj kolotečini

Jedan od razloga zapadanja u monotoniju je to što izgubimo iz vida stvari koje nas pokreću i inspirišu. Bez strasti koje nas vuku napred, skloni smo da se prepustimo kolotečini. Poslušajte savet Markusa Bakingema, pisca knjige Find Your Strongest Life: tokom naredne dve nedelje zapišite svaki trenutak u kome se osećate čilo i puno energije, od časova joge do živog razgovora sa prijateljicom. Po isteku dve nedelje pogledajte spisak koji ste napravili i organizujte život tako da češće uživate u svim tim stvarima koje vas ispunjavaju - da, čak i ako to znači da ćete neke druge morati da otpišete. Što više vremena posvetite onome što zaista volite, to ćete se osećati slobodnije (i srećnije).