Ako planirate četvrtak veče provesti dežurajući da sat otkuca ponoć i da budete prvi kupci u online prodavnicama, niste sami. Naime, poslednji petak u novembru rezervisan je za sve ljubitelje šopinga, a poznat je pod nazivom Black Friday. Reč je o danu obeleženom velikim popustima kako u online prodavnicama, tako i u onim fizičkim.

Njegovu popularnost potvrđuju i brojke koje kažu kako je Black Friday 2018. godine bio najprofitabilniji dan za prodavce širom sveta, a samo među američkim prodavcima ostvaren je prihod od neverovatnih 7,9 milijardi dolara. No, očekuje se kako će ove godine i taj rekord biti srušen.

Iako se mnogi raduju navodno senzacionalnim popustima koji ih očekuju, prodavci imaju mnoge trikove i tajne za koje se nadaju da ih vi nikada nećete otkriti. Evo o čemu je reč:

1. Te ekskluzivne promocije i nisu baš tako ekskluzivne

Ako vidite da su određene ponude ekskluzivne ili da je pak reč o ograničenim količinama, ne verujte odmah u to. Zahvaljujući ovim terminima kupci imaju tendenciju kupovati stvari koje im ustvari ne trebaju samo zato što strahuju da će im promaći spektakularna ponuda.

2. Nateraće vas da potrošite više novca kako biste "što više uštedeli"

Naime, mnogi prodavci nude dodatne popuste za kupovinu više artikala. No, ovo je samo još jedan od psiholoških mamaca koji vas teraju da trošite što više novca.

3. Proizvodi se ne prodaju toliko brzo kao što mislite

Iako vam se čini da će sve ono što planirate kupiti brzinom svetlosti nestati dok stignete do prodavnice, ne brinite. Prodavci većinom imaju dodatne zalihe na skladištu, a i nisu svi došli kupiti samo ono što vama treba.

4. Nakit će biti jeftiniji nekoliko nedelja nakon Crnog petka

Prema rezultatima istraživanja, najviše nakita se prodaje u vreme pre božićnih i novogodišnjih praznika, a prodaja drastično pada u januaru. Upravo zato zlatari i drugi prodavci nakitom najbolje popuste čuvaju za početak iduće godine.

5. Iz godine u godinu plaćate istu cenu

Ako mislite kako su iz godine u godinu ponude sve bolje - varate se. Naime, prema studiji koju je NerdWallet sproveo 2014. godine, pokazalo se kako je čak 93 posto prodavnica tokom Crnog petka svake godine imalo iste cene za pojedine proizvode. Drugim rečima, ako kupujete stvari koje vam nisu trenutno potrebne nego ćete ih koristiti tek u budućnosti, slobodno pričekajte nove akcije.

6. Najveći popusti rezervisani su za nepopularne proizvode

Jednostavno je - ovo je prodavcima prilika da prodaju ono što se nije uspelo prodati tokom godine.

7. Ako plaćate gotovinom, potrošićete manje

Tokom ove šoping ludnice najsigurnije je karticu ostaviti kod kuće. Ako uz sebe budete imali samo određenu količinu gotovine, sasvim sigurno nećete moći potrošiti više.

Izvor: Index.hr