Često nismo ni svesni toga koliko neke sitne navike koje radimo svaki dan mogu uticati na naše raspoloženje i osećaj sreće. Male promene dovoljne su da vam poprave i najlošiji dan, a da stvarno deluju, dokazala je nauka.

Dovoljno je preduzeti male korake i usvojiti ne preterano revolucionarne nove navike koje će pojedinca učiniti zadovoljnim i srećnim te dokazano pozitivno uticati na njegovo mentalno zdravlje, tvrde naučnici s londonskog University Collegea. 

Dobra je vest to što je najčešće reč o izmenama koje se mogu vrlo jednostavno uklopiti u vaš svakodnevni način života, a zbog njih ćete se osećati mnogo bolje, smatraju londonski naučnici.

Predlažu jednostavne i lako primenjive korake koji će pojedincu pomoći da poboljša svoje mentalno zdravlje, piše Independent. 

1. Hodajte uspravno

Studije su pokazale da ćete se puno bolje osećati ako hodate uspravno, visoko držeći glavu, a ramena prema natrag. Ako su vam ramena spuštena i držite se pogrbljeno, verovatnije je da ćete se fokusirati na negativne stvari. 

2. Prestanite fotografisati sve oko sebe

Iako nas većina veruje da su fotografije važne jer ćemo na taj način lakše upamtiti neke važne trenutke, rezultati objavljeni u časopisu Psychological Science kažu drugačije. Ako ipak želite ovekovečiti slastan obrok ili lep pogled, usredsredite se na glavni motiv te nastojte pritom ne praviti i selfie. 

3. Vežbajte

Kratko vežbanje tri puta nedeljno smanjuje opasnost od razvoja depresije za 19 posto, rezultati su istraživanja londonskog University Collegea. Aktivni ljudi manje su podložni depresiji, a depresivni su manje skloni vežbanju. 

4. Ne odlažite obaveze

Što duže čekate da obavite ono što ste naumili, unapred strahujući, bićete još nervozniji, a to će vas dodatno iscrpeti. Smanjite stres slušanjem opuštajuće muzike ili vežbanjem, a potom prionite na posao. 

5. Izađite iz toksične veze

Ako ste u vezi s nekim ko vas neprestano kritikuje, to će vrlo negativno uticati na vaše samopouzdanje a da toga niste ni svesni. U nekim slučajevima može rezultirati mukom ili depresijom. Poslušajte upozorenja bliskih prijatelja ili članova porodice koji primećuju kritike vašeg partnera i na vreme uočite znakove zlostavljačkog odnosa. 

6. Naspavajte se 

Ako niste naspavani, niste odmorni, a to znači da vaš organizam ne funkcioniše kako bi trebao. U slučaju da imate problema s nesanicom, potražite stručnu pomoć. 

7. Odvojite vreme za sebe

Porodica, prijatelji, posao... Ne možete ugoditi baš svima, a ako to nastojite ostvariti, zapostavljate sebe. Osigurajte tokom dana vreme kad ćete ugađati sebi radeći nešto što vas relaksira ili veseli. 

8. Prestanite raditi više stvari istovremeno

Slanje elektronske pošte uz obrok ne čini se na prvi pogled opasnim, no naučno je dokazano da nas istovremeno obavljanje više stvari jako iscrpljuje. Umesto "multitaskinga" fokusirajte se samo na jednu stvar, a potom pređite na sledeću. 

Izvor: Zadovoljna.hr