Možda ste se rešili svog FOMO (straha od propuštanja), ali verovatno još patite od njegovog rođaka FOBO (straha od bolje opcije) sindroma. U pitanju je psihološki fenomen da uvek tražite nešto još bolje, a usput vam je teško da donesete neku odluku i obavežete se, kaže investitor Patrik Mekginis koji je i kreirao ovaj termin kada je bio student na Harvardu 2014. godine.

Od tada, fenomen FOBO dostigao je gotovo nivo epidemije, najviše zahvaljujući brojnim aplikacijama i sofisticiranim web search bazama, objašnjava dr Ebigejl Šoler, profesorka psihologije na Univerzitetu Vaterlo. „Lakoća pristupa informacijama otežava ljudima da naprave neke izbore“, ističe ona.

Samo pomislite kako se osećate kada treba da kupite nove farmerke u moru brendova, boja, modela i cena, a sve vreme sigurno se pitate da li postoji neka još bolja ponuda, neki fenomenalniji i lepši model, ali na drugom mestu? A ni društvene mreže ovde nisu na vašoj strani, one samo pojačavaju FOBO, dodaje Mekginis. „Posebno je teško kada vidite kako su drugi ljudi postavili veće standarde i napravili nas još izbirljivijim.“

Kao da vam nije dovoljno što se borite sa odlukama i vremenom, najnovija istraživanja kažu da je FOBO povezan sa osećajem kajanja i depresijom. Jedna studija iz 2018. godine pokazala je da ovakve osobe imaju niži kvalitet života od ljudi koje svoje odluke donose brzo i bez iscrpljujućih pitanja i istraživanja.

Na sledećoj strani saznajte kako da izbegnete FOBO i izaberete mudro iz prvog (OK, drugog) puta!