Većina nas poseduje rutinu kada je posao u pitanju. Odlazimo na sastanke, proveravamo mejlove i pijemo kafu na svakih pola sata kako bismo završili sve obaveze za predodređeni dan. Međutim svi ti zadaci obavaljaju se uglavnom uz pomoć računara, te smo primorani da do 8 sati provedemo u neugodnom sedećem položaju.

Na ovaj način uništavamo svoje zdravlje, jer može doći do pojave bola u leđima i vratu, a povećava se i rizik od stvaranja srčanih oboljenja, gojaznosti i raka. Uz sledeće trikove, možete prevariti radne navike i povećati aktivnost na poslu:

1. Napravite pauzu

Višečasovno sedenje je štetno skoro kao i cigarete. Iz tog razloga na svakih sat vremena koje provedete za radnim stolom, izdvojite po nekoliko minuta za kratku šetnju, bar ona bila samo do toaleta. Ovakva aktivnost uključuje sve mišiće i pospešuje cirkulaciju krvi. 

2. Idite na ručak 

Nije bitno koliko još obaveza imate da obavite, ne preskačite pauzu za ručak. Ne, ne mislimo na onaj ručak koji provodite pored računara! Ručak u obližnjem restoranu ili odlazak do piljarnice u blizini firme će vas razmrdati i pripremiti za ostatak radnog dana. Pauza je idealno vreme da udahnete svež vazduh i proćaskate sa kolegama. 

3. Sedenje zamenite stajanjem

Ukoliko postoji mogućnost, pronađite mesto na koje ćete postaviti kompjuter tako da  na njemu možete da radite iz stojećeg položaja. 

4. Vežbajte 

Pre, tokom i nakon posla izdvojite po deset minuta za razgibavanje. Fizička aktivnost doprinosi oslobađanju od stresa i lučenju serotonina, hormona sreće. Nekoliko joga poza, par čučnjeva ili trčanje u mestu će doprineti vašem zdravlju, te ćete se iz dana u dan osećati sve bolje.

5. Koristite stepenice

Stepenice čine savršen kardio trening, te bi ubuduže trebalo da izbegavate lift, bar zbog vašeg zdravlja. Penjanje niz stepenice ubrzava otkucaje srca, čini da se osećate energično i povoljno utiče na imuni sistem. 

6. Zamenite stolicu loptom za pilates 

Sedenje na stolici ne aktivira mišiće, ali korišćenje lopte za pilates vas tera da se ispravite, zategnete i jačate svoje mišiće.

7. Aktivirajte se nakon posla

Ukoliko od gorenavedenih trikova ne rezonuje sa vama, aktivirajte se nakon posla. Odlazak u teretanu, trčanje ili vožnja biciklom učiniće da se ne osećate toliko loše zbog tolikog sedenja za računarom. Oni koji nisu fanovi sportskih aktivnosti, neka pokušaju sa parkiranjem kola što dalje od posla ili šetnjom do kuće umesto gradskog prevoza. Zapamtite, svaki korak je važan!

Priredila: Violeta Vasiljević