Milenijumci su generacija (po grubim procenama) rođena između 1980. i 2000. godine koja je dobila nadimak - Y (naši roditelji su X, pa je iz toga poređan niz). Milenijumci su društvo koje je odraslo drastično drugačije od svih generacija pre - uz tehnologiju, obrazovane roditelje i sa planom za razvijanje budućnosti. Predstavljaju prave multitaskere za koje se očekuje da imaju i do osam različitih karijera u životu, a još mnogo više interesovanja i životnih promena. Pokrenuli su jednu potpuno novu eru komunikacije, emotivnih i poslovnih odnosa. Milenijumcima predstoji jedna vrlo uzbudljiva životna avantura.

I Cosmo devojke spadaju u grupu milenijumaca. Ono što nam je potrebno jeste blagi podsticaj da shvatimo koliko smo zapravo neverovatne i unikatne. Jer, kada otkrijemo da imamo moć da menjamo svet, možemo da počnemo sa novim osvajanjima koja su usmerena ka boljitku čovečanstva. Mi smo generacija koja zaista može da podigne svest na jedan viši nivo i da u nasledstvo svojoj deci ostavimo mir, blagostanje, sreću, ljubav, razvoj, efikasnost, znanje, osvešćenost, napredak i, pre svega, strast prema životu.

1. Osećaj za sebe

Naučnici su došli do zaključka da su milenijumci, pre svega, izuzetno sigurni u sebe. Ako nešto žele, svu svoju snagu usmere ka tome i uglavnom ostvare baš sve ciljeve. Dakle, čak i kada se osećate da posustajte, idite napred jer rezultat će sigurno doći.  Mi smo prva generacija koja ima roditelje koji nisu previše autoritativni. Nisu nam postavljali ograničenja i prevelika očekivanja, već su se prema nama postavljali kao prijatelji i podrška. Da li ste svoju mamu više gledali kao drugaricu? Ako jeste, takav odnos vam je pomogao da sami otkrijete šta želite. Bez tenzije i pritisaka dobili ste mogućnost da sami izaberete svoj put. Iz toga je proistekao čvrst stav i želja da nas uvažavaju bez obzira na naše godine. Kada ste prvi put čuli da godine nisu bitne? Ni za uspeh, ni za ljubav, ni za velika životna dostignuća. Mi smo generacija koja je pokrenula taj stav i zbog toga s razlogom možemo da zahtevamo da budemo uvažavani.

2. Vrednosti

Nama nije bitno šta se dešavalo u prošlosti. Mi imamo želju da promenimo sadašnjost. I što je najbolje od svega, to i možemo. Potrebno je da iskoristimo snagu za humanitarne poduhvate. Sada je na nama. Uz to, mnogo smo više okrenuti prirodi. Propagiramo ekološku samosvesnost i domaću, organsku proizvodnju. To se, recimo, sve više ogleda u modnoj industriji. Vintidž odeća, ručno rađen nakit i stvari koje možemo da napravimo sami nešto su čime se ponosimo. Milenijumci su manje apatični, a više optimistični, tvrde naučnici. Složićemo se da nama nije bitno šta je bilo nekada, već da možemo da budemo deo pozitivne promene. S tim u vezi, mnogo lakše prihvatamo različitosti i rušimo rasne, etičke i ostale granice.

3. Povezanost

Kao generacija digitalaca, uz pomoć društvenih mreža, povezaniji smo nego ikada. Setite se kako su naše bake slale ljubavna pisma na ratna područja, a mi danas možemo da se povežemo sa ljudima i sa dalekog Novog Zelanda. Za razliku od generacije koja dolazi posle nas (takozvana generacija Z), mi smo okusili i doba naivne simpatije, kao i čari igrališta, što nam je usadilo prave vrednosti za čitav život. Iz tih razloga greše kada kažu da smo generacija bez emocija, već samo ne dozvoljavamo da se naše emocije koriste.

Ne dozvoljavamo ni da nas obmanu. Više ne moramo da čekamo informaciju, ona nam je nadohvat ruke. Lakše dolazimo do istine. Ne nasedamo na opasne propagande, već koristimo društvene mreže da razmenjujemo pitanja i realna iskustva važna za budućnost. Radije isključujemo TV. 

4. Posao

Forbs je objavio da će milenijumci dostići i do 75 odsto ukupne radne snage do 2025. Predstavio je listu prednosti zbog kojih će ono „pojesti“ sve prethodne generacije.

- Milenijumci su svesni da se tržište rada promenilo

Zapravo, to je obeležilo naše odrastanje. Ne tražimo sigurne poslove i firme u kojima ćemo, poput naših deka, dočekati starost. Mi znamo da se profesije konstantno modifikuju i spremni smo na to da damo i 110 odsto sebe čak i kada znamo da ćemo za pet godina da promenimo firmu. Neuspeh vidimo kao mogućnost za novi uspeh. Ohrabreni smo da sledimo svoje snove i strasti. Krasi nas autentičnost i smelost. Ići ćemo ka zvezdama. Ako padnemo, naći ćemo drugi put.

- Milenijumci su podigli online svet

Zbog toga što smo na Twitteru, Instagramu, Facebooku bukvalno 24 sata, podigli smo komunikaciju na viši nivo što je veliki plus za sve velike kompanije koje su raspoređene širom sveta i žele interakciju u virtuelnom svetu.

- Sve odmah i sad

Da li poznajete nekoga starijeg od pedeset godina koji se danas ne žali kako se svet brzo kreće? Ali, kada je posao u pitanju, to je odlična stvar. Razmislite. Pre trideset godina za sve je bilo potrebno mnogo više vremena. Podaci koji su bili potrebni za kritične poslove dostavljani su kamionom nedelju dana kasnije. Neko je morao da fizički sedi na unapred određenom mestu u određeno vreme da bi se javio na pravi telefon. Danas se sastanci obavljaju posredstvom Skajpa. Zatražite milenijumcu da ispita konkurenciju i dobićete odgovor u roku od 24 sata. Pre dvadeset godina, za neki projekat bilo je potrebno i mesec dana.

- Milenijumci imaju prevelika očekivanja!

Studije pokazuju da mladi ljudi danas traže poslove kojima mogu da promene svet. Satisfakcija im je iznad novčane nagrade. Milenijumci žele da istovremeno postignu finansijsko blagostanje i društveno dobro. Posedujemo pokretačku snagu koja će doneti trajne društvene promene. Težimo ka tome da napravimo ravnotežu između privatnog života i posla.

Sistem za napredak

Postoje stvari na koje bi generacija Y trebalo da obrati pažnju zarad unapređivanja svojih moći. Kao što niko nije savršen, i mi imamo slabosti koje možemo da pretvorimo u vrline.

Samo strpljivo

Život koji danas živimo jeste brz, ali ako ostavite knjigu nakon pet strana ili isključite film posle pet minuta postoji mogućnost da propustite dobre stvari. Potrebno je da budete malo strpljiviji i bićete nagrađeni.

Budite otvoreni

Stvarno je okej da ne ulećete u brak prebrzo i da stvarate decu i porodicu čim završite studije kao što je to činila generacija naših roditelja. Ali, ako i posle tridesetih izbegavate neke velike odgovornosti, budite iskreni i proverite sa sobom da li je to zaista bolje za vas ili, ipak, ne želite da odrastete.

Bez odstupanja

Milenijumci imaju sklonost da kriju emocije i da se ponašaju ravnodušno. Ipak, emocionalna inteligencija je danas na ceni zato što je pokazatelj komunikacijskih sposobnosti.

Naučite da delite znanje

Visoko obrazovanje odlična je platforma, ali je važan i pozitivan stav i kapacitet da širite znanje, ali i da umete da ga prihvatite od drugih. Te stvari podići će vašu karijeru na zadovoljavajući nivo.

Prednosti generacije Y

- Optimistična, socijalno osetljivija što rezultira snažnim komunikacijskim navikama
- Pod uticajem globalizacije tolerantniji u odnosu na prethodne generacije
- Cene individualnost, ali i pripadnost različitim grupama
- Poštuju mir, intimu i ugodnost
- Ne ulažu u poverenje u mejnstrim medije, već isključivo u realna iskustva
- Ekološki savesni i humanitarno nastrojeni
- Obrazovani i željni istine
- Savršeni u svojoj nesavršenosti
- Povezani, brzi i efikasni

Grupa generacija

Izgubljena generacija - ona koja se borila u Prvom svetskom ratu
Najveća generacija - rođena posle Velikog rata
Tiha generacija - preživeli Drugi svetski rat i Veliku depresiju
Baby boom generacija - posleratna generacija koja je zaslužna za povećanje nataliteta
Generacija X - vreme različitih supkultura
Generacija Y - predstavlja najmlađu svetsku generaciju
Generacija Z - neki teoretičari prepoznaju da je počelo stvaranje nove, specijalne generacije