Kada nešto pođe po zlu ili onako kako nismo ni očekivali ni želeli, emocije koje nas savladaju teško da smo želeli. Istraživanja pokazuju da je sreća češće stvar izbora nego prostog sticaja okolnosti, a to je zato što se priroda svake situacije definiše isključivo ličnom kategorizacijom. Drugim rečima, negativan stav može izgledati kao logična reakcija, ali to ne znači da treba da usvajamo takav obrazac ponašanja - piše Huffington post.

Nije tako teško biti jedan od onih koji u svemu vide vedriju stranu, samo je nekim ljudima potrebno malo više vežbe. Zato pročitajte ovih 6 saveta koji će vam pomoći da sagledate dobru stranu svega i nabacite osmeh na lice!

1. Ne preterujte sa optimizmom

Uprkos popularnom verovanju, ljudi koji misle pozitivno nisu ljudi koji stalno vide svet kroz ružičaste naočare. Treba da naučite da budete realistični optimista - kaže psiholog Džofri Suprina.

- Mnogi misle da optimisti vide SAMO dobru stranu, a ignorišu sve ostalo. Realistični optimisti prepoznaju i pozitivnu i negativnu stranu, ali svoju energiju i vreme usmeravaju na onu stranu koja može imati pozitivan rezultat - kaže Suprina.

2. Vežbajte svesnost

Razlika između ljudi kod kojih pozitivno preovladava nad negativnim leži u njihovoj tački gledišta. Džofri Suprina smatra da većina negativnih misli leže u nesvesnom, da ih i ne primećujemo.

- Optimisti uzimaju te negativne misli u razmatranje i čine sve da ih okrenu u svoju korist, pa samim tim i u pozitivne misli - objašnjava Suprina.

3. Izbegavajte etiketiranje svojih misli

- Ako želite da postanete optimista, morate dići ruke od definisanja svake misli. U društvu u kojem živimo postoji tendencija da se što pre nešto oceni kao dobro ili kao loše, a to ne valja - misli Suprina.

Jedan od načina da to izbegnete jeste kroz svesnost. Udubljivanjem u vežbu, više ćete prepoznavati misli koje vam prolaze kroz um, a kao rezultat javiće se sposobnost da se suočite sa njima.

- Posao svakog ko želi da prestane da bude pesimista jeste prepoznavanje da su te misli upravo i samo to - misli, ne činjenice. Zatim dolazi vreme da svojim šablonima u razmišljanju postavite izazov, a u tom trenutku svesnost i meditacija stupaju na scenu - kaže psihoterapeut Kortni Gregori.

4. Hranite svoju pozitivnost

Jedini način da ojačate neku svoju sposobnost jeste da izgradite navike koje će vam biti podrška u tom ponašanju. To funkcioniše i kada je u pitanju pozitivno razmišljanje. Džofri Suprina savetuje da, ako želite da postanete pozitivnija osoba, treba da uvedete u svoju rutinu aktivnosti koje jačaju pozitivne emocije.

Studije su pokazale da vežbe poput meditacije i pisanja, kao i provođenje vremena sa porodicom i prijateljima, mogu da pojačaju pozitivna osećanja. A pozitivna osećanja stvaraju pozitivne misli.

5. Posvetite se i inspirišući razgovorima sa samim sobom

Teško je naći osobu koja nikada nije bila bar malo samokritična, uključujući i optimiste. Džofri Suprina kaže da je razlika u tome što oni preokreću negativne misli u nešto delotvorno.

- Optimisti ponekad imaju negativne misli i oštre razgovore sa samim sobom, ali se razlikuju po tome što će oni biti svesni svega i uraditi nešto povodom toga. Oni jednostavno odbijaju takve misli i pronalaze novi fokus - objašnjava psiholog.

6. Okružite se pozitivnim ljudima

Neželjene situacije najviše i najlakše utiču na stvaranje negativnih misli. Studije ukazuju da je stres jedan od najčešćih uzroka, a što ste pod većim stresom, verovatnije je i da će uticati na vaše misli.

Sa druge strane, studije su pokazale i da sreća veoma pomaže. Kako bi zadržali svoj optimizam na duge staze, pozitivne osobe se okružuju ljudima i stvarima koji će na njih uticati pozitivno. Kao rezultat toga, njihovi životi su daleko srećniji, svetliji i kvalitetniji.

Izvor: Stil