Uvek mate jednu flašicu vode sa sobom - na poslu, u teretani, čak i u torbi dok idete u šoping. Kada je letnji period količine su udvostručene. U stvari, ta flašica vode na vašem stolu je obavezan detalj 21. veka koji pokazuje da znate koliko je važno biti zdrav. Prema istraživanjima, danas se u Srbiji popije mnogo više flaširane vode nego pre deset godina. Ali budimo iskreni - ispijanje preporučena dva litra dnevno je naporno. Ipak, osećate se krivi ako flašica ostane neotvorena. Zašto? Zato što je urezano u naš mozak da je voda najbolja prirodna pomoć za um i telo, najbolji način da sprečite isušivanje kože, doprinesete mršavljenju i održite telo u dobroj formi. Evo podataka: jedno istraživanje u Velikoj Britaniji pokazalo je da mlade žene piju dva puta više vode nego bilo ko drugi. Iako voda ima pozitivno dejstvo, koliko bi stvarno trebalo da se „hidriramo“ i da li se treba držati čiste H2O? Pročitajte i saznajte istinu koja stoji iza velikih mitova.

Mit: Druge tečnosti se ne računaju

Istina: Misli se da nas napici sa kofeinom teraju da idemo u toalet češće i zato gubimo više vode nego što je uzimamo. Ali poslednja istraživanja pokazuju da čaj i kafa uzrokuju odlaske u toalet samo malo češće nego inače i trebalo bi da se uračunaju u vaš dnevni unos tečnosti. Zato, ako vam je dnevna potreba dva litra tečnosti, i ujutru popijete 300 ml mleka, trebaće vam samo još 1,7 litara u toku dana. „Trebalo bi da popijete od 8 do 10 šoljica kafe da biste izgubili vodu“, kažu stručnjaci. „Ako pijete manje od 5 šoljica, količina tečnosti će nadoknaditi potrebu za odlaskom u toalet“. Internacionalna američka akademija nauka odredila je program dnevnih potreba vode. Prof. Lorens Apel, koji je vodio ovo istraživanje, kaže: „Mi ne određujemo koliko čaša vode bi trebalo da se popije jer naša potreba za tečnošću može biti zadovoljena kroz mnogo izvora, uključujući sokove, mleko, kafu, čaj i druga nealkoholna pića“.

Mit: Svi treba da piju istu količinu vode

Istina:  „Možda nam je rečeno da treba da pijemo dva litra tečnosti dnevno, ali mit je da ta količina odgovara svima“, kažu nutricionisti. „Koliko bi trebalo da pijete tečnosti zavisi od mnogo faktora, kao što su nivo aktivnosti, metabolizam, godine, čak i seks. Muškarcima je potrebno oko litar više tečnosti dnevno nego ženama, zato što imaju više mišićne mase i mogu se više preznojiti. Proverite boju svog urina u toku dana da biste videli da li uzimate dovoljno tečnosti jer tamnija boja pokazuje da bi trebalo da pijete više vode. Ili jednostavno pomnožite svoju težinu sa 35 ml i videćete koliko tečnosti treba da unosite.

Mit: Treba da pijete istu količinu vode bez obzira šta jedete

Istina: Znate da kada zagrizete breskvu voda iscuri iz nje. Ali, da li ste znali da tečnost iz hrane zadovoljava 3 od ukupno 4 čaše vaših dnevnih potreba? Doručak napravljen od pahuljica s mlekom i parčeta tosta, sendvič od pileće salate za ručak i za večeru pečena riba, integralni pirinač, salata i malo integralnog hleba će vam pružiti oko 750 ml vode - pre nego što ste popili i kap. „Ako nam je potrebno oko dva litra dnevno, a oko litar vode dobijemo iz hrane, onda treba da unesemo samo još jedan litar“, kažu stručnjaci. Povećajte unos vodom bogatih namirnica kao što su jabuke, kruške, dinja, pomorandže, paradajz i zeleno povrće.  Ali postoji i naizgled „suvlja“ hrana koja takođe sadrži dosta vode, na primer sveže pileće grudi na žaru sadrže 66 % vode, a pečeni krompir čak 75 %. Čak i parče hleba i komad sira sadrže oko 40% vode svaki.