Oni dani u mesecu nisu nikome baš zabavni.

Nadutost, umor, osetljivost dojki, grčevi, promene raspoloženja - samo su neki od simptoma menstruacije sa kojima se većina žena suočava iz meseca u mesec te pritom obavlja svakodnevne obaveze kao da se ništa ne događa.

Na te simptome uveliko utiče i ishrana, a postoji hrana koja može olakšati menstrualne tegobe, kao i ona koja ih dodatno otežava. Nutricionista Kristen Stavridis je za britanski Glamour otkrila šta bi trebalo da jedete tokom onih dana u mesecu kako biste se osećale mnogo bolje. 

"Za vreme trajanja mesečnice telo gubi puno krvi pa vam je potrebna hrana bogata gvožđem. Veganke i vegetarijanke u tim bi danima bi trebalo da uzimaju suplemente gvožđa. Važno je povećati i unos vitamina C koji olakšava apsorpciju gvožđa u telu", savetuje nutricionista.

Neke od namirnica koje su bogate gvožđem su crveno meso, zeleno lisnato povrće, obrano mleko, dok ćete vitamin C dobiti iz namirnica poput agruma, crvene i zelene paprike, ananasa, jagoda, čili papričica, brokula, karfiola i manga.

Sladoled, čokolada i čips nažalost nisu dospeli na listu.

Menstrualne tegobe olakšaće i lagana vežba poput joge, dok bi prva tri dana bilo bolje preskočiti intenzivne treninge koji mogu čak i otežati te tegobe, piše Glamour.

Izvor: Index.hr