Simptomi perimenopauze mogu nas zbuniti i zabrinuti da ulazimo u menopauzu. Kako razlikovati ova dva perioda?

Šta treba učiniti da vreme perimenopauze nežno prođe i šta je ona uopšte?

Perimenopauza je vreme kada se naše telo priprema za menopauzu. Jajnici proizvode sve manje estrogena i progesterona, što izaziva teške simptome tipične za hormonske fluktuacije. Prvi procesi počinju već u periodu od 4 do 7 godina pre dolaska odgovarajuće menopauze, tj. obično nakon 40. godine. Treba imati na umu da i pored pojave simptoma koji ukazuju na menopauzu, još uvek možemo da zatrudnimo u periodu perimenopauze.

Koji su simptomi perimenopauze?

U perimenopauzalnom periodu postoje fluktuacije u nivou ženskih hormona, zbog čega se naši simptomi i blagostanje mogu promeniti bukvalno od nedelje do nedelje. U nastavku navodimo najkarakterističnije simptome perimenopauze:     

Vrućice i hladno znojenje,

Palpitacije - osećamo osećaj vrućine uglavnom oko glave i vrata, što je povezano s poremećajima termoregulacijskih procesa.     

Vrlo nepravilna i obilna menstruacija - često su mnogo duže i traju od 10 do 14 dana. U slučaju vrlo intenzivnog i dugotrajnog krvarenja, konsultujte se sa lekarom jer postoji rizik od anemije.     

Problemi sa spavanjem - mnoge žene se žale da ne mogu spavati i da se probude veoma rano ujutro. Pored toga, mogu se javiti poremećaji koncentracije i pamćenja.     

Promene raspoloženja - simptomi su slični onima koje osećamo neposredno pre menstruacije, odnosno tokom PMS-a. Razdražljive smo, plačljive i tužne. Dugotrajno postojanje ovog stanja može ličiti na depresiju.     

Česta upala urinarnog trakta     

Suvoća genitalnih organa

Perimenopauza - kako se nositi s tim?

Srećom, postoji mnogo načina za ublažavanje simptoma perimenopauze - i prirodnih i farmakoloških. Naravno, u početku je najbolje početi od prvih:     

Predstavljamo proizvode koji regulišu nivo estrogena u našem telu. Oni obuhvataju mahunarke (npr. bob, pasulj, sočivo), laneno seme ili hmelj.     

Akupunktura - čak i naučna istraživanja potvrđuju da njene različite forme (npr. Akupresura, elektroakupunktura, laserska akupunktura) pomažu u regulisanju menstrualnog ciklusa i ublažavaju valove vrućine. Pored toga, u slučaju simptoma povezanih sa osećajem suvoće u genitalnim organima, preporučuju se proizvodi kao što su specijalni gelovi i losioni sa hidratantnim efektima. Ako nekonvencionalni načini ne pomognu, možda će biti potrebno koristiti hormonsku terapiju. To podrazumeva korišćenje sintetičkih polnih hormona, prvenstveno estrogena, koji bi trebalo da dopuni prirodne nedostatke. Međutim, ovo je metoda koja snažno ometa naše telo, pa bi odluku o njenoj upotrebi trebalo dobro osmisliti i konsultovati se sa pouzdanim doktorom.

Šta ubrzava dolazak menopauze?

Pored faktora koji ublažavaju simptome perimenopauze i menopauze, postoje i faktori koji ubrzavaju i pogoršavaju ove promene. Stoga, ako želimo da poboljšamo svoje blagostanje u perimenopauzalnom periodu, izuzetno je važno promeniti način života.

Izbegavajte:

  • Konzumiranje alkohola     
  • Pušenje cigareta     
  • Nedostatak spavanja i nezdrav način ishrane          

Izvor: Ženskimagazin.rs