Kada želimo smršati, prvenstveno se fokusiramo na hranu i vežbanje, no nutricionistkinja Dana Džejms ističe kako većina nas zanemaruje druge vrlo važne faktore, što nas koči u postizanju željene telesne težine. Nutricionistkinja Dana Džejms, koja je savetnica i glumice Margot Robi, naglašava kako je mršavljenje kompleksan proces jer nema veze samo s hranom i vežbanjem te da put do vitke linije nije samo unošenje manje kalorija nego kako ih potrošimo. Dana kaže kako mnogi koji žele smršati čine krucijalnu grešku jer zanemaruju vrlo važne faktore koji itekako utiču na to hoćemo li izgubiti suvišne kilograme.

Faktori poput hormona, spavanja, upala, mikrobioma u crevima, lekova, neizraženih emocija i gena utiču na to hoćemo li smršati ili ne, tvrdi Dana, koja 12 godina pomaže ženama da izgube suvišne kilograme i tokom tog vremena osmislila je jednačinu za koju veruje da će rezultirati gubitkom kilograma. Danina jednačina mršavljenja glasi: Promene masnoća u telu = hrana + kretanje + hormoni + spavanje + mikrobiom u crevima + upala + lekovi + neizražene emocije + geni

Ovo saznanje i formula trebali bi pomoći ljudima da lakše smršaju i da imaju veću kontrolu nad procesom mršavljenja.

Spavanje 

Nedostatak spavanja povećava osećaj gladi i unos hrane jer ugljenohidrati i masnoće podstiču rad mozga nakon nedovoljno sna. Kako bi se to sprečilo, preporuka je spavati minimalno sedam sati dnevno. Ako ne možete zaspati, Dana preporučuje uzimanje 300 miligrama magnezijum glicinata.

Neizraženi osećaji

Dana ovo smatra najzanimljivijom komponentom jednačine mršavljenja jer osećaje često ignorišemo s obzirom na to da ih je teško izmeriti. Svoje klijente koji se iznenada udebljaju često pita postoje li neki osećaji koje ne pokazuju. To može biti svađa s nekime do koga nam je stalo, a kojoj se ne nazire kraj, ili nešto što se dogodilo kada smo bili mlađi, a što je na nas imalo negativan uticaj.

Hormoni

Mnogi ljudi kojima se telesna težina neočekivano poveća veruju da je to zbog neravnoteže hormona štitne žlezde, ali Džejmsova objašnjava da to ne mora uvek biti razlog. Hormoni štitne žlezde imaju važnu ulogu u regulisanju metabolizma, ali postoje i drugi hormoni koji utiču na debljanje i mršavljenje.

To uključuje inzulin, glukagon, leptin, grelin, kortizol, adrenalin te polne hormone estrogen, progesteron i testosteron.

Upala

Dana Džejms napominje kako je takođe važno obratiti pažnju na to koja hrana uzrokuje upalu te je izbegavati. Preporučuje veću konzumaciju povrća te manju konzumaciju nezdrave hrane. Takođe preporučuje da se tokom četiri nedelje izbegavaju gluten i mlečni proizvodi kako bi se lakše došlo do uzroka neravnoteže u crevnom traktu te da se napravi provera razine žive u organizmu.

Izvor: Zadovoljna.hr