Pojačano znojenje može biti posledica vremenskih uslova. Znojenje se može pratiti i vaše ponašanje ili ozbiljne bolesti poput hiperhidroze. 

Izdvajamo 5 čestih uzročnika neprijatnog znojenja.

Uvek ste ljuti

Ako se lako uzbudite i "lako skačete do plafona", verovatno je da ćete se više znojiti od ljudi koji mogu ostati hladne glave. 

Razlog je jednostavan. Temperatura tela i krvni pritisak rastu kada ste ljuti! Vaše telo oslobađa hormone stresa, koji stimulišu znojne žlezde. Ukoliko želite da izbegnete takve situacije, razmislite o meditaciji ili treninzima protiv agresije.

Pritiska vas stalan stres

Stres takođe može biti uzročnik znojenja. Kada vas dugačka lista obaveza pritisne, vaš mozak proglašava vanredno stanje. Hipotalamus onda stimuliše krvni pritisak, a vi se zagrejete i znojite. 

Šta vam može pomoći? Stresa se možete osloboditi meditacijom, a pokušajte i da se bolje organizujete i da bolje upravljate vremenom kako biste sprečili dodatni stres.

Jedete previše začinjenu hranu

Sigurno volite tobasko ili čili? Istina je da hrani mogu dadi dodatnu aromu, ali bolje da razmislite još jednom. 

Kada jedete začinjenu hranu, moguće je da ćete uneti više kapsaicina nego što vam je potrebno. Kapsaicin dolazi sa različitim vrstama paprike i aktivira one živce koji opažaju toplotu. Vaše telo će se prevariti i porast temperature će regulisati kroz znojenje. 

Pijete previše kafe

Kofein može, kao i kapsaicin, veoma lako dovesti do pojačanog znojenja. Ako pijete previše kafe, eto odgovora.

Kofein stimuliše nervni sitem, krvni pritisak i otkucaje srca tako da dok telo funkcioniše, postaje mu vruće i ono se hladi znojenjem. Posebnu pažnju treba da obrate oni koji piju izrazito vruću kafu.

Uzimate pogrešne lekove

Jedna od nuspojava uzimanja lekova na svoju ruku jeste i pojačano znojenje, jer neki lekovi povećavaju nivo serotonina. Zauzvrat, telesna temperatura se povećava izazivajući znoj. 

To se često dešava sa tabletama za migrenu, analgeticima i antidepresivima. Obavezno se obratite lekatu ako primetite pojačano znojenje nakon uzimanja leka.

Izvor: Stil