Niste usamljene ako ste uočile da su vam pantalone tesnije kad imate menstruaciju. Naime, neke žene mogu se za vreme ciklusa udebljati dva kilograma, kaže doktorka Lauren Streicher. 

Ipak, nije sve crno kao što se čini. Ti neželjeni kilogrami su uglavnom voda i brzo ćete ih se rešiti.

“Kad dobijete menstruaciju, telo će zadržavati tečnost, a rešićete je se čim prođu tegobe”, dodaje Streicher. Ako vas to i dalje uznemirava, postoji nekoliko faktora koji utiču na debljanje tokom menstrualnog ciklusa.

1. Hormoni su verovatno glavni krivac

Estrogen je na vrhuncu u drugom delu menstrualnog ciklusa, neposredno pre početka krvarenja, kaže dr. Mary Jane Minkin. “Visok nivo ovog ženskog polnog hormona može navesti vaše telo da zadržava tečnost, zbog čega se možete osećati naduto i dobiti nekoliko kilograma, ali reč je o vodi”, pojasnila je.  Dobra vest je da estrogen pada kada počnete krvariti, što znači da ćete osetiti olakšanje kada se pojave grčevi.  “Drugi hormon koji igra ulogu je progesteron, čiji nivo naglo raste u drugoj polovini ciklusa, što takođe dovodi do zadržavanja vode, osetljivosti dojki, a ponekad i povećanja telesne težine”, upozorava dr. Natasha Johnson. Neke žene upravo zbog progesterona primećuju da su im dojke veće, čak i za broj. Ali, ako ne zatrudnite, telo će se vratiti u normalu završetkom ciklusa.

2. Žudite za nezdravim namirnicama

Mnoge žene tokom PMS-a žude za slanim ili slatkim namirnicama. “Nažalost, upravo su to namirnice koje tada ne treba da jedete. Čips i ugljenihidrati poput slatkiša ili krofni dovode do zadržavanja tečnosti”, kaže dr. Lisa Dabney. Ako vam je cilj smršati, budite sigurni da unosite dovoljno tečnosti i jedite za desert hranu bogatu proteinima poput grčkog jogurta koji će vas zasititi.

Ostatak teksta pročitajte na sledećoj strani...