Naš mozak je kao bibliotekar, čuva i skladišti informacije koje nam dolaze iz okoline. Njegova sposobnost je da u deliću sekunde pronađe informaciju, broj telefona ili davno sačuvanu uspomenu. Međutim, to nije uvek moguće. 

Postoje saveti i načini kako da svog bibliotekara ne opterećujete prevelikim brojem informacija i pomognete mu da ih uvek brzo pronađe.

1. Čitanje, čitanje, čitanje

Čitanje knjiga, novina ili stručne literature proširiće vaše razumevanje. Pravite kraće beleške tokom čitanja, na taj način se uvek možete vratititi svojim beleškama ukoliko zaboravite šta ste ranije pročitali.

2. Slušajte zvučne zapise

Dok se vozite na posao, peglate ili sedite na poslu, možete slušati omiljene emisije na radiju. Najinteresantnije informacije ili važne vesti možete zapisati u telefon ili parče papira kao kratku belešku i tako se uvek vratiti na njih.

3. Zapisujte

Ako ste učenik ili student, pravite sami svoje beleške od gradiva za test. Zapisujte sebi pitanja i kasnije odgovarajte na njih. Pitanja mogu biti sa kraja lekcije ili ona pitanja koja bi potencijalno došla na testu. To će vam pomoći da bolje razumete i brže savladate gradivo, bez učenja napamet.

4. Pričajte naglas

Bilo šta da čitate, čitajte naglas. Poboljšaćete pamćenje i tako što ćete nekome napisati ili prepričati šta ste pročitali.

5. Delite informacije

Delite informacije na više delova. Tako ćete odvojene delove primljenih informacija lakše zapamtiti i kasnije ih koristiti zajedno sa nekim drugim novijim informacijama. Na taj način pamtite, u stvari, samo ključne delove bez zamaranja širokim opisima.

6. Testirajte sebe

Proveravanje ne mora uvek podrazumevati pisani test. Naprotiv, svaki dan testirate sebe pitanjima, a toga niste ni svesni. Zato, pitajte sebe - gde su ključevi, da li je pegla isključena, kada je pregled itd.

7. Vežbajte

Kada se trudite da zapamtite nešto vrlo važno i ne smete nikako zaboraviti, probajte da pamtite na nekoliko načina. To možete uraditi u smislu naredbe, molbe pa čak i vica.

8. Pravilno se hranite

Za bolje pamćenje vam je potrebna koncentracija. Studije su pokazale da se bolje pamti uz zdraviju ishranu. Nemojte preskakati obroke, jer će to uticati na nivo energije i mogućnost pamćenja. 

Izvor: Stil