Metabolizam je reč kojom se često "služimo", ali nije potpuno jasno koliku kontrolu zapravo imamo nad vlastitim metabolizmom. Nutricionistica Samantha Cassetty razotkrila je tri najčešće zablude o metabolizmu, uključujući i odgovor na pitanje može li se metabolizam stvarno ubrzati.

1. Ništa ne možete da učinite da promenite svoj metabolizam

- Genetika i određena medicinska stanja, poput problema sa štitnom žlezdom, igraju važnu ulogu u radu metabolizma, ali postoje koraci sa kojima možete kontrolisati vlastiti metabolizam, poput ishrane i vežbanja. Telo vežbom sagori 30 posto od ukupnog broja izgubljenih kalorija, a ako vežbanje uključuje vežbe snage, dodatna mišićna masa daće mali, ali značajan podsticaj metabolizmu - ističe nutricionistica Samantha Cassetty.

2. Mršavi ljudi imaju brži metabolizam od ljudi sa viškom kilograma

- Istina je zapravo potpuno suprotna. Metabolizam uključuje sve procese koji se događaju u telu i koji nas održavaju u životu (disanje, spavanje, otkucaji srca, itd.) zajedno sa telesnim funkcijama koje nam omogućavaju kretanje. To znači da se kod ljudi sa viškom kilograma kalorije brže "kreću" jer nošenje veće mase to zahteva - objašnjava Cassetty.

3. Sve dok jedete zdravo i vežbate, vaš metabolizam je dobar

Zdrava ishrana i trening važni su za dobar metabolizam, ali postoji još jedan vrlo važan faktor - spavanje. Nedostatak sna ima vrlo veliki uticaj na metaboličke procese unutar tela. Samo jedna noć sa manjkom sna može poremetiti hormone i povećati apetit. Ako nedelju dana ne spavate dovoljno, to može promeniti metabolizam na neke druge načine. Ako tokom vremena razvijete loše navike spavanja, povećava se rizik od gojenja i drugih zdravstvenih problema - upozorava Samantha Cassetty.

Izvor: Zadovoljna.hr