Koliko puta ste se pronašli u situaciji kako otvarate svoj frižider u potrazi za hranom, a da pritom uopšte ne osećate glad. Često zbog stresa, a još češće iz dosade, posežemo za hranom koja nam u tom trenutku uopšte nije potrebna, što logično dovodi do nagomilavanja suvišnih kilograma. Zato je važno upoznati se s pojmom emocionalnog prejedanja i na vreme prepoznati razloge koji nas na takvo ponašanje navode.

Činjenica je kako postoje brojni razlozi zbog kojih ljudi jedu, a glad je zapravo vrlo retka stavka koja nas podstiče na konzumaciju hrane. Nekada jedemo jer ne možemo zamisliti gledanje omiljene serije bez hrane, ponekad nam šetnja do frižidera služi kao odličan izgovor za odlaganje obaveza, a nekada kako bi se utešili ili možda nagradili. Zamke emocionalnog prejedanja nalaze se na svakom koraku, pa je važno prepoznati razlog zbog kojeg smo upravo posegnuli za grickalicama ili slatkišima.

Emocionalno prejedenje se najčešće povezuje s neprijatnim osećajima, ali takođe ono može biti podstaknuto i onim pozitivnim, npr. proslavom nekog lepog događaja, kada sebi pružimo oduška i pojedemo više nego što bi trebalo. Takođe, stresne situacije stvaraju iznenadnu želju za slatkom ili izrazito slanom hranom jer nam u tom trenu hranjenje odvraća pažnju sa stvarnog problema.

Sigurno ste puno puta videli u brojnim romantičnim komedijama kako glavna junakinja leči svoje slomljeno srce sladoledom ili grickalicama. Brojne negativne emocije pokušavamo privremeno da stavimo na stranu i osećaj praznine upotpunimo hranom.

Takva naučena ponašanja često su glavni krivci prekomerne telesne težine, zato kada se javi emocionalna potreba za hranom, pričekajte nekoliko minuta pre nego krenete ka frižideru.

Odlaganje jela pomaže u pronalaženju razloga zbog kojih se pojavljuje 'lažna' glad, pa je najbolje u tom periodu napraviti kratku šetnju ili obaviti određenu obavezu koju želite da izbegnete hranom. Takođe, navika redovnog vežbanja je poželjna zbog podsticanja hormona sreće, pa  tako možete pružiti zadovoljstvo umesto emocionalnim prejedanjem.

Takođe, planiranje obroka tokom dana smanjiće osećaj "lažne" gladi jer ćete unapred znati kada i šta treba pojesti. Uz glavne obroke obavezno u svoj jelovnik uvedite međuobroke poput banane ili orašastih plodova koji neće ostaviti prostora za unošenjem nezdrave hrane koja vam zapravo uopšte nije potrebna!

Izvor: Fashion.hr