Kultura ispijanja kafe i dalje je nezamenljiva. A šta se onda promenilo?

Ljubitelji kafe odustaju od tradicionalnih dodataka poput mleka i šećera i biraju mnogo hranljivije sastojke. Pretrage za zdravom kafom na Pinterestu su velikih 218 procenata jer sve više ljudi traži nove načine za podsticaj i razdrmavanja (umesto da izbace kofein iz upotrebe u celosti - kao što bi trebalo!).

Za početak, probajte da promešate ili pospete neki od ovih bolje-je-za-vaše-zdravlje dodataka i nastavite da uživate u kafenisanju.

Kokosova voda

Ako vam je kafa neophodna da vas pogura pre svakog treninga, ovaj trik je upravo za vas. Kokosova voda sadrži velike količine elektrolita i minerala koji pomažu u održavanju mišića i nervnog sistema - koje gubite dok vežbate, kaže dijetetičar Vendi Leonard, osnivač Rhode Island Nutrition Therapy. Dodajte pola čaše kokosove vode u svoj rashlađeni napitak da biste se zasladili i osvežili posle sveg tog ekstra znojenja.

MCT ulje

Kada je kafa bukvalno i vaš doručak, dodavanje porcije od triglicerida srednjeg lanca od ulja (MCT) toploj šolji pravi je spas. Bogata masnim kiselinama, može da vas sačuva od gladi i smanji nivo hormona stresa koji se neretko javlja sa jutarnjom kafom ispijenom na prazan želudac. Bonus: MCT ulje ima antimikrobna svojstva koja su u stanju da ubiju ili da inhibiraju rast loših bakterija u stomaku.

Cimet

Sipajte ¼ čajne kašičice u svoju kafu, kaže dijetetičar i doktor nauka Rejčel Pol (@collegenutritionist). Cinamaldehid je organsko jedinjenje koje cimetu daje božanstven miris i ukus, ima antioksidativna svojstva koja mogu poboljšati nivo holesterola i sniziti krvni pritisak, i uspešno rešava problem lošeg zadaha - izazivaju ga bakterije bakterija. (Neprijatan smrad iz usta posle je zaista stvaran!)

Kolagen u prahu

Protein bez arome i u prahu kao suplement, napravljen je od aminokiselina koje nadoknađuju one u vašoj kosi, koži i noktima, kaže Rejčel de Vo, strukovni dijetetičar i osnivač sajta rachaelsgoodeats.com. Njegovo unošenje može pospešiti snabdevanje kolagenom i sprečiti moguću pojavu bora - najzastupljeniji protein u telu. Razmutite jednu supenu kašiku u svoju hladnu ili toplu kafu i promešajte.