Svi znamo koliko je san bitan za zdravlje celokupnog organizma, ali nije uvek najlakša misija uspavati se na vreme i pritom spvati kvalitetno i lepo. Međutim, uz naših 6 trikova garantujemo da ćete da se budite odmornije i lepše.

Smanjite unos kofeina 

On se u vašem organizmu zadržava satima, što otežava da zaspite. Izbegavajte unos napitaka sa kofeinom posle 14 časova i primetićete razliku. 

Vežbajte ranije 

Vežbanje uveče je u redu, ali samo ukoliko svom telu obezbedite tri sata nakon treninga da se umiri. 

Vodite računa o tečnosti 

Dok spavate, vaša bešika je programirana tako da može da zadrži više urina. Ukoliko ustajete noću da piškite, znači da ste popili previše tečnosti pred spavanje. Izbegavajte to i smanjite unos tečnosti nekoliko sati pred spavanje. 

Pauza od tehničkih uređaja 

Plavičasta svetlost sa vašeg telefona, tableta i TV-a inhibira proizvodnju melatonina (hormona koji reguliše ciklus sna). Sat vremena pre odlaska u krevet ugasite sve uređaje i pobrinite se da vam telefon nije nadohvat ruke - da ne biste bili u iskušenju da još jednom proverite mejl ili Instagram. 

Opustite se - bukvalno 

Vaša telesna temperatura se blago obara kada spavate, pa se pobrinite da temperatura u sobi ne bude previsoka (ne viša od 18 do 22 ºC). Pretopla prostorija remeti san. 

Izbegavajte snooze dugme 

Ovih 7 ili više minuta zapravo nisu pravi san. Bolje je da podesite alarm tačno na vreme kada morate da ustanete.