Teorija o tome kako nam hrana može obezbediti dovoljno hranljivih sastojaka je tačna, ali teško primenljiva u praksi. Razlozi zbog čega je to tako su različiti. Uglavnom se vremenom razvija osetljivost na određenu hranu, te izbegavajući tu hranu izbegavamo i hranljive materija koje ona nosi. Takođe, ukoliko držite neku od dijeta suplementi su vam neophodni kako nedostatak različitih vitamina ne bi ostavio trajne posledice na vaše zdravlje. Jedan od faktora je i genetika, kao i nivo stresa kojem se izlažete, što može povećati vaše potrebe za određenim sastojcima. 

Zbog toga vam predstavljamo 5 najboljih suplemenata koji će vam pomoći da ojačate vaš imunitet. 

Digestivni enzimi i probiotik

Digestivni enzimi mogu vam pomoći da adekvatno razložite hranu, te neće doći do nadutosti nakon obroka i grčeva (za grčeve tražiti digestivne enzime koji imaju lipaze, amilaze i proteaze). Probiotici će osigurati da vaše telo apsorbuje onoliko hranljive materije iz hrane koje može pomoći vašem imunom sistemu. 

Stres i hormoni (vitamini C i B5) 

Opšte je poznato da vitamin C jača naš imuni sistem, ali je malo poznato da nam je ovaj vitamin mnogo potrebniji u stresnim periodima. Tako da ukoliko se osećate pod pritiskom, veoma je važno uzimati ovaj suplement kako se ne biste lako razboleli. Vitamin B5 igra glavnu ulogu u regulisanju hormona - posebno kod hormona stresa i reproduktivnih organa. Tokom stresnih perioda, vaš hormonski status možete održavati tako što ćete uzimati vitamin B5. 

Zdravi zubi, kosti i kardiovaskularni sistem (kalcijum, vitamin D3 i vitamin K2) 

Ova tri suplementa zajedno poboljšavaju zdravlje i čvrstinu vaših zuba i kostiju. Oni zadržavaju kalcijum u vašim kostima i zubima, kao i u vašim arterijama. Kalcijum i vitamin K2 se uglavnom nalaze u mlečnim proizvodima, tako da ukoliko ih ne konzumirate, razmislite o tome da uzimate suplemente. Kalcijum karbonat koji se nalazi u kalcijumu najviše apsorbuje. Njega možete kupiti ili prosto možete preostalu ljusku jajeta isitniti u prah (ovo je kalcijum karbonat). Vitamin D3 se nalazi u mnogim namirnicama, tako da ovaj suplement možete uzimazti nekoliko puta tokom zime i par puta tokom leta. 

PROČITAJTE I... Pitanje trenda ili zdravlja: Da li bi trebalo da pijemo mleko?

Detoksikacija i različite upale (vitamin B6, folna kiselina, vitamin B12) 

Ovi sastojci igraju ulogu u mnogim oblastima, a posebno kao podrška prirodne detoksikacije jetre. Ukoliko ima prave hranljive materija, vaša jetra vam može itekako pomoći u detoksikaciji. Takođe, umanjuju razne upale u telu. Međutim, oni sa određenim mutacijama gena mogu imati višestruke koristi od ove kombinacije B vitamina. Kako biste saznali da li ste jedan od njih provetire svoje gene kod lekara, ali i jednom godišnje obavezno proverite nivo homocisteina u krvi. 

Opšta podrška (magnezijum i cink) 

Magnezijum igra važnu ulogu u mnogim procesima u ljudskom telu, ali se ne nalazi u namirnicama u dovoljnim količinama (uglavnom zbog zemljišta), tako da unošenje ovog sastojka putem hrane neće zadovoljiti vaše potrebe. Kako biste nadomestili ovaj nedostatak možete se potopiti u kupku od gorke soli jednom do dva puta nedeljno ili ga prosto možete dopuniti suplementom. S druge strane, cink je veoma važan za varenje i imuni sistem, kao i za održavanje nivoa bakra pod kontrolom. Previše bakra može imati negativnih uticaja na telo i um. Većina ima dovoljno bakra, ali mnogi imaju i previše, tako da uzimanjem cinka, ovo možete kontrolisati.

Tekst priredila: Nevena Čolić