Ona takođe pomaže da se odvojite od navika negativnog razmišljanja i osećanja i na taj način rezultira svesnim, pozitivnim oslobađanjem energije koja poboljšava kvalitet  vašeg stava, radnji i odnosa.

Postoje različiti sistemi meditacije, a najpoznatije su transcendentalna, taoistička, zen i budistička meditacija i svako bira onu vrstu koja najviše odgovara njegovim ličnim afinitetima i potrebama.

Proces se sastoji od ulaska u unutrašnji svet, odvajanja od loših navika i povezivanja sa unutrašnjim duhovnim izvorima.

Meditacija je jako važna, posebno u vreme u kom živimo, jer smo svi izloženi velikim količinama stresa. Dobra meditacija od samo dvadesetak minuta može imati isti učinak kao nekoliko sati dubokog sna. Meditacijom svaka osoba puni baterije i to tako što nalazi izvor u sebi samoj. Pokazalo se da meditacija poboljšava inteligenciju, koncentraciju, sposobnost učenja i pamćenja. Osobe koje meditiraju pozitivne su prema sebi i drugima, manje su sklone kritici i sposobnije da uživaju u životu, postaju intuitivnije, a kada su suočene sa nekim problemom lakše otkrivaju njegovu srž i nalaze pravo rešenje. Zato je bitno meditirati svaki dan jer se samo vežbom mogu postići potpuni efekti.

Najbolje je da svakodnevnu meditaciju radite sami i to rano ujutru ako imate uslova. Odvojite jedan kutak svoje sobe koji će biti potpuno čist i posvećen - mesto gde ćete boraviti jedino kad meditirate. Za vreme meditiranja važno je zauzeti udoban položaj u kom će kičma biti prava, a telo opušteno. Najčešća poza u kojoj se meditira jeste turski sed, sa dlanovima oslonjenim na kolena i okrenutim nagore. Videćete kako će vas sopstveno unutrašnje biće spontano navesti na udoban položaj, a na vama je jedino da taj položaj i održite.