Ishrana

Rebeka Bot predlaže da nedelju dana pre menstruacije udvostručite konzumiranje probiotičkih dodataka, izbegavate šećer i ugljene hidrate, a jedete više jogurta ili kefira. Takođe, luk je odlična namirnica za sprečavanje gljivičnih infekcija, kao i kokosovo ulje.

Slatkiši

Gde god ima šećera, ima i bakterija – ističe doktorka Bot. Slatkiši su prava zamka ishrane, a na vama je da izbegavate sve slatko, šećer, voće, kikiriki i slično. Ugljeni hidrati, šećer i brašno su raj za gljivice. Njih je najbolje postepeno izbacivati iz ishrane, a pogotovo težite tome kada imate problema sa upalama. Pošto u voću isto ima dosta šećera, pripazite na to koje voće jedete dok imate infekciju.

Uska odeća

Gljivice vole toplotu i vlagu. To znači da je uska odeća vrlo pogodna za širenje upale i gljivičnih infekcija. Birajte uvek odeću od prirodnih materijala, a takođe, dobro je ispeglati donje rublje nakon pranja da budete sigurni da je visoka temperatura uništila sve bakterije koje se nalaze na odeći.

Higijena

Gljivična upala izaziva jak svrb, a s njime dolazi sekret i neprijatan miris. Što se tiče higijene, nemojte koristiti vruću vodu za pranje intimnog područja, kao ni jake sapune. Takođe, izbegavajte korišćenje mirisnih tampona i uložaka, mirisne sprejeve, a pogotovo mirisne gelove za tuširanje za pranje vaginalnog područja.

Hormonske promene

Upotreba antibiotika, smanjen imunitet, kontracepcijske pilule – sve su to razlozi koji mogu narušiti vaginalnu floru, što može dovesti do infekcija zbog oslabljene otpornosti organizma. Svrb i nelagodu može ublažiti i običan jogurt u koji možete umočiti tampon i staviti u vaginu.