Stručnjaci nas često upozoravaju da ne zaboravimo da popijemo svojih osam čaša vode na dan, a ako se bavimo fizičkom aktivnošću, čak i više.

1. Sprečava gojenje

Ispijanje dovoljno vode na dan pomaže da napunite svoj želudac i pomoći će vam da jedete manje ako imate veliki apetit. Voda će i očistiti organizam iznutra, a stručnjaci savetuju da, kada osetite glad, popijete čašu vode i pričekate s jelom nekih desetak minuta.

2. Čisti organizam

Naviknite se da popijete čašu vode ujutro posle buđenja na prazan želudac. To pomaže organizmu da izbaci sve toksine zadržane u telu i pomoći će vam da ubrzate metabolizam.

3. Utiče na izgled kože

Kada je telo dehidrirano, na sve moguće načine pokušaće da zadrži vodu. Zbog toga ćete, u nedostatku tečnosti u organizmu, imati suvu i manje fleksibilnu kožu, tamne podočnjake i suve usne.

4. Pomaže oporavak mišića

Pijenje vode pomaže da se telo okrepi posle vežbanja. Osim što ćete na taj način nadoknaditi tečnost koju ste izgubili znojenjem, pomoći će i oporavak mišića nakon napornog treninga.

5. Zaustavlja glavobolju i leči neke infekcije

Imate jaku glavobolju? Ovaj problem se najčešće javlja zbog dehidratacije koje niste ni svesni. Isproban recept je pijenje puno vode. Kada ste bolesni, često dolazi do dehidratacije pa čaša ili dve vode može pomoći za brži oporavak.

Zamena:

Ako ne možete da se naterate da pijete dovoljno vode na dan, pokušajte da to nadoknadite unosom hrane koja može hidrirati telo. Brojno voće i povrće bogato je vodom. Lubenica, papaja, krastavac i celer samo su neki od njih. Njihovom konzumacijom ne nadomeštate samo vodu, nego i natrijum i kalijum koji su veoma korisni u prevenciji dehidratacije.

Koliko vode zapravo treba piti?

Količina vode koja je potrebna našem organizmu zavisi i od načina života i zdravstvenog stanja. Zato je potrebno unos tečnosti prilagoditi tome.

Životna sredina   

Vruće i vlažno vreme teraju nas da se znojimo pa nam to povećava potrebu za tečnošću. U zimskom periodu, grejanje prostorija utiče na našu kožu da gubi vlažnost. Takođe, zimi nismo toliko žedni niti se znojimo kao leti pa često i zaboravimo na unos tečnosti. Zimi se i apetit povećava, a tada je potrebno i više tečnosti kako bi varenje bilo normalno. 

Fizičke aktivnosti   

Vežbanje ili bilo koja druga aktivnost gde se znojimo povećava potrebe za unosom tečnosti. Dodatnih 400-600 ml bilo bi dovoljno za kraće vežbanje, ali ako je u pitanju intenzivniji trening koji traje više od sat vremena, onda i tečnosti treba uneti u većoj količini. Ne čekajte da ožednite, već unosite tečnost u toku aktivnosti, a ako su one bile posebno zahtevne, nastavite sa unosom tečnosti i posle završetka.

Zdravstveno stanje  

Ako imate povišenu temperaturu ili povraćate, vi gubite veliku količinu vode i potrebno je da je nadoknađujete. Uzimajte manje količine, ali vrlo često, u slučajevima kada povraćate uzimajte nekoliko kafenih kašika vode svakih 5-10 minuta kako ne biste iritirali stomak i izazvali dodatno povraćanje i gubljenje vode.

Kada i kako piti vodu

Vodu je potrebno piti malim gutljajima, tokom celog dana. Posebno je bitno popiti čašu mlake vode ujutro, odmah posle ustajanja. Ukoliko ne volite da pijete velike količine vode, možete iscediti jedan limun na litar i po vode i tako je unositi tokom dana.