Jedan od najboljih anti-age tretmana sve vreme vam je pod nosom. U pitanju je vežbanje. Dobrobit vežbanja seže mnogo dalje od mišićnog, skeletnog, i kardiovaskularnog sistema. Naime, trening u mnogome utiče na stanje vašeg najvećeg organa - kože.

Rijan Stefenson, bivša kanadska atletičarka i nutricionista, podelila je sa nama zanimljivosti o zdravlju kože, koje nas teraju da se pokrenemo malo više.

Smanjuje glikaciju

Napredna glikacija krajnjih proizvoda, poznata kao AGEs, je biohemijska reakcija koja izaziva oksidacionu štetu krvnih sudova i tkiva. Zašto je ovo loše za kožu? Glikacija sprečava stvaranje kolagena i elastina, doprinosi upalama i oštećenjima celularne membrane. Ovo ne samo da ubrzava proces starenja, s obzirom da sprečava regeneraciju kože, već je stvara i podesnijom za oštećenja izazvana sunčevim zracima. Međutim, studija objavljena u magazinu Journal of Metabolism, pokazala je da vežbom smanjujete nivo glikacije u krvi.

Poboljšava cirkulaciju

Dobra cirkulacija znači veći dotok kiseonika ihranljivih materija do ćelija kože, a veće izlučivanje toksina. Povećanjem protoka krvi odnosite višak ćelijskih ostataka i smanjujete rizik od ćelijskih oštećenja koje mogu ovi potencijalno štetni molekuli izazvati. - Deluje komplikovano ali kada malo bolje razmislite, koža je naša zaštita od spoljašnjeg sveta, a izložena je brojnim zagađenjima celog dana. Povećan dotok krvi povećava mogućnost izbacivanja i neutralizacije toksina pre nego što izazovu oštećenja na koži- tvrdi Rijan.

Sprečava smrt ćelija

Rijan objašnjava da vežbanje oslobađa IL 15, jedinjenje koje spračava smrt ćelija. Studija na McMaster univerzitetu u Kanadi pokazala je da učesnici koji samo dva puta voze bicikl nedeljno, za tri meseca pokazuju sjajne rezultate kada se radi o poboljšanju stanja kože. Oni imaju tanji izdraviji površinski sloj kože, i deblji srednji sloj, što su promene koje čine čoveka 10 godina mlađim. Šta čekate? Penjite se na taj bicikl!